Sökning: "Automaticity"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Automaticity.
6. Att undervisa om multiplikation i grundskolans tidigare år : Lärares tankar om introduktion, fortlöpande undervisning och tabellträning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur lärare beskriver sin undervisning av multiplikation i årskurs 1−3 och årskurs 4−6 när det kommer till introduktion, fortlöpande undervisning och tabellträning. Kvalitativa intervjuer med sex lärare har genomförts för att undersöka vilka mål de intervjuade lärarna har med sin multiplikationsundervisning samt hur lärarna beskriver innehållet i sin multiplikationsundervisning. LÄS MER
7. Multiplikationstabellen : En jämförelse mellan strategi- och repetitionsbaserad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Undervisning om multiplikationstabellen består främst av lärande genom repetition eller strategi. Syftet med litteraturstudien är att utifrån forskning undersöka och jämföra inlärning av multiplikationstabellen genom strategi- och repetitionsbaserad undervisning. Studien avgränsas till elever i årskurs 1 till 6. LÄS MER
8. Automatic Segmentation of Intracranial Arteries in 4-Dimensional Phase Contrast Magnetic Resonance Angiography
Master-uppsats, Institutionen för fysikSammanfattning : The development of a highly effective phase-contrast magnetic resonance imag- ing (PC-MRI) technique named phase-contrast vastly undersampled isotropic projection reconstruction (PC-VIPR) has improved the ability to image blood flow in the brain. The technique allows for the acquisition of temporally resolved volume images with high spatial resolution. LÄS MER
9. Effects of conventionality and proficiency in metaphor processing : A response time study
Master-uppsats, Engelska institutionenSammanfattning : Some researchers that work with metaphor theory claim that metaphors and figurative language are understood and processed just as easily as literal language. However, as this thesis will explore in detail, other research indicates that such is not always the case. LÄS MER
10. Efficient reading in standardized tests for EFL learners : a case study of reading strategies used by Chinese English major students in TEM-4
Magister-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : The aim of this study is to investigate the reading strategies used by Chinese English major students in the reading component in standardized national tests of TEM-4 with regard to reading efficiency. The research questions include: 1) what strategies are used by the students in TEM-4 test context; 2) whether there is a significant correlation between strategy use and efficient reading in the test; 3) what kinds of reading problems are revealed in the students’ use of processing strategies; 4) what can teachers do to promote efficient reading in classrooms. LÄS MER