Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur använder barn bild- och formskapande material utan instruktioner?

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Linda Andersson; Britt-Marie Karlsson; Maria Leek; [2011]
    Nyckelord :Bildpedagogik; förskola; skapande; glädje; material; lek;

    Sammanfattning : Andersson, L. Karlsson, B-M. & Leek, M. (2011). LÄS MER

  2. 2. Tre grundskollärares erfarenheter kring mobbning

    L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Linda-Marie Nygren; [2008]
    Nyckelord :dold mobbning; fysisk mobbning; grundskola; mobbning; mobbning i grundskolan; social mobbning; verbal mobbning.;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Tre grundskollärares erfarenheter kring mobbning. Författare: Linda Nygren. Typ av arbete: Examensarbete, 10 poäng, B-nivå, pedagogik. Handledare: Kristina Wallden Hillström, Examinator: Maud Söderlund. LÄS MER

  3. 3. Fyra förskollärares erfarenheter av pedagogisk drama i förskolan

    L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Elin Pierrou; Jessica Ståhl; [2008]
    Nyckelord :Pedagogiskt drama; förskola; konflikthantering; lek;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Fyra förskollärares arbete med pedagogiskt drama Författare: Elin Pierrou och Jessica Ståhl Typ av arbete: Examensarbete 10 p (B-nivå) Handledare: Tina Waldén-Hillström Examinator: Maud Söderlund Institution: Pedagogik, didaktik och psykologi Program: Lärarprogrammet, Högskolan i Gävle Datum: december 2007 Syftet med uppsatsen var att undersöka hur fyra förskollärare arbetar med pedagogiskt drama i förskoleverksamheten och vad drama betyder för dem. I studien framkommer även om det finns tid och utrymme för detta ämne. LÄS MER

  4. 4. Film i undervisningen - fest eller pest? : Ett elevperspektiv

    L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Tobias Larsson; Michael Katsaras; [2008]
    Nyckelord :elevperspektiv; fokusgrupper; film i undervisning; det utvidgade textbegreppet.;

    Sammanfattning : Namn: Film i undervisning – pest eller fest? Ett elevperspektiv. Författare: Katsaras, M och Larsson, T (2007) Examensarbete på lärarprogrammet pedagogik B, 10p Syftet med arbetet är att undersöka och beskriva hur två grupper med gymnasielever uppfattar att film används och har använts i undervisning under sin skoltid. LÄS MER