Sökning: "B2B- forsaljning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden B2B- forsaljning.

  1. 1. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Vincent Asp; André Nilsson; [2021]
    Nyckelord :B2B; Buyer-seller relationships; Customer acquisition; Sales process; Digitalization; Covid-19; B2B; Kundrelationer; Nykundsbearbetning; Försäljningsprocess; Digitalisering; Covid-19;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER

  2. 2. Köpbeslut vid innovativa och komplexa produkter inom B2B: Hur arbetar säljare med att förstå kundens köpbeteende?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Suphanan Chatphutsa; Carin Hillblom; [2020]
    Nyckelord :B2B köpbeslut; B2B köpbeteende; B2B företag; innovativa och komplexa produkter;

    Sammanfattning : Företag har ett ökat intresse att förstå kundens köpbeteende inom business-to-business (B2B) och vilka faktorer som kan påverka köpbeslutsprocessen. Det ökade intresset beror på att kunders köpbeteende förändras över tid. LÄS MER