Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. "Skolan kan aldrig helt efterlikna verkligheten" En studie av samarbetet mellan fordonslärare och verkstadschef vid arbetsplatsförlagd utbildning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Björn Johansson; Pontus Söderström; [2008]
    Nyckelord :Fordonslärare; skola; verkstadschef; branschföretag;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att belysa hur samarbetet ser ut mellan fordonslärare på gymnasieskola och person som är verkstadschef i bilverkstad hos branschföretag när elev skall ut på arbetsplatsförlagd utbildning (APU). Studien har följande frågeställningar: Hur beskriver parterna samarbetet? Finns det konflikter och i så fall vilka mekanismer är det som påverkar samarbetet? Hur skulle samarbetet kunna förbättras? Studien baseras på sex intervjuer, varav tre är gjorda med fordonslärare och tre är gjorda med verkstadschefer. LÄS MER

  2. 7. Lika villkor på jobbet? : En studie om jämställdhet på Folksam

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Gabriella Karlsson; Lena Wiberg; [2008]
    Nyckelord :Lika villkor; jämställdhet; struktur; utveckling;

    Sammanfattning : Syfte: Ett företags viktigaste resurs är de anställda och deras kunskap. Det är därför viktigt att ta tillvara och utveckla allas kunnande. Som individ borde det vara självklart att en faktor som vilket kön man har inte påverkar ens möjligheter i arbetslivet, därför valde vi att skriva en uppsats inom jämställdhet. LÄS MER

  3. 8. Religionskunskap för blivande bilmekaniker : problem eller möjligheter?

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för religionsvetenskap

    Författare :Louise Ström; [2005]
    Nyckelord :religionsdidaktik; religionsundervisning; fordonsprogrammet; gymnasieskolan; arbetsmetoder; motivation;

    Sammanfattning : Jag har valt att skriva en didaktisk uppsats med inriktning mot religion och elever på fordonsprogrammet. Ämnet låg nära till hands eftersom jag arbetar i skolan med företrädesvis elever på fordonsprogrammet. Majoriteten av dessa elever är pojkar. LÄS MER