Sökning: "Bjørn Gustafsson"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Bjørn Gustafsson.
1. Patienters upplevelser av att leva med en stomi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: En stomi innebär att ett kirurgiskt ingrepp utförs där en del av tarmen förs ut via bukväggen. De vanligaste orsakerna till att en stomi konstrueras är inflammatorisk tarmsjukdom och tumörsjukdomar. En stomi kan antingen vara tillfällig eller permanent och kan medföra att livsvillkoren förändras. LÄS MER
2. Automation of Stores - A case study about using unmanned vehicles at IKEA
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background and Problem Discussion: Industry 4.0 changes business climates and the value creation for companies, rendering some processes obsolete when new requirements are being placed on operational efficiency and flexibility. The transformation towards using Industry 4. LÄS MER
3. Småskaliga vinimportörer under kris : En studie om Systembolagets betydelse för småskaliga vinimportörers hantering av coronapandemin
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken betydelse Systembolagets har haft för fem småskaliga vinimportörer i Sverige under coronapandemin. Studien ville även undersöka hur coronapandemin påverkat vinimportörernas försäljning samt vilka lärdomar vinimportörerna tar med sig av coronapandemin i sitt framtida arbete. LÄS MER
4. Generationsskifte : två fallstudier som exempel på hur generationsskifte kan genomföras
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Generationsskifte är något som alltid är aktuellt, många lantbrukare börjar komma upp i åren och det är dags för en ny generation att ta över (Gustafsson & Björn, 2011). Samtidigt har marknadspriserna stigit till en hög nivå och lönsamheten är ostadig i de flesta företag. LÄS MER
5. Svängda hyllor - den raka vägen till en attraktiv butik? En kvantitativ studie om konkava hyllors effekter på kundens perception av sortimentet, upplevelse av butiksmiljön och köpbeteende.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Due to the harsh competition among Swedish food retailers, in-store marketing is a crucial component in the stores marketing strategy. In an attempt to differentiate among its competitors, COOP Sweden has begun to use concave store shelves. LÄS MER