Sökning: "Bostadsvisningar."

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Bostadsvisningar..

  1. 1. The preferences of homebuyers with a negative outlook on the real estate market : Investigating the preferences of homebuyers in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Mattias Johansson; Caroline Rosendahl; [2018]
    Nyckelord :Homebuyer; preferences; negative outlook; real estate market; principal component analysis; survey; Bostadsköpare; preferenser; negative marknadssyn; fastighetsmarknaden; principalkomponentanalys; enkätundersökning;

    Sammanfattning : The real estate market is constantly fluctuating and when the market slows down, it becomes more difficult to sell real estate. Because of this, it is of importance to construction companies to increase their understanding of homebuyer preferences in order for them to build condominiums that there is a demand for in a declining market, and thereby create a more liquid real estate market. LÄS MER

  2. 2. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Joachim Bäckström; Oscar Ekberg; [2018]
    Nyckelord :The role of real estate agent; trust; reputation and image; potential buyers; housing listing; Rollen som fastighetsmäklare; förtroende; rykte och image; potentiella köpare; visningstillfälle;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER

  3. 3. En dans på bostadsvisning : En studie om designad musik och dess betydelse för kundupplevelsen på bostadsvisning.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Andersson; Victoria Holmgren; [2018]
    Nyckelord :Designad musik; Sinnesmarknadsföring; Kundupplevelse; Bostadsvisningar.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur designad musik på bostadsvisningar påverkar kundupplevelsen genom känslotillstånden glädje och upprymdhet, enligt P-A-D-modellen av Mehrabian och Russell (1974). Kundupplevelsen mäts när det spelas designad musik och ingen musik på bostadsvisning. LÄS MER

  4. 4. Doftens betydelse : En kvalitativ studie om sinnesmarknadsföringens inverkan vid bostadsvisningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linnéa Axelson; Patrik Knape; Joanna Nestenius; [2018]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; fastighetsbranschen; fastighetsmäklare; doft; homestyling; stimuli och bostadsvisning.;

    Sammanfattning : The real estate sector in Sweden is characterized as a small market with high competition amongst homes and apartments. With that in mind the real estate companies are forced to be unique in their strategic marketing way to stand out from the competitors. LÄS MER