Sökning: "Brand Resonance"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Brand Resonance.

  1. 11. Efficient Estimation of Decaying Sinusoids with Application in NMR Spectroscopy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Martin Jälmby; [2018]
    Nyckelord :decaying sinusoids; semi-parametric methods; wideband dictionary; NMR spectroscopy; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : In this thesis, the Wideband Sparse Exponential Mode Analysis (WSEMA) estimator is introduced. It combines two recently developed techniques, the wideband dictionary and the Sparse Exponential Mode Analysis (SEMA) to make for an efficient estimator. LÄS MER

  2. 12. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  3. 13. Ohjärna neuromarketing : En kvantitativ studie om svenska kommunikatörers inställning till neuromarketing som innovation

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Terese Broander; [2018]
    Nyckelord :Neuromarketing; strategisk kommunikation; kommunikatör; varumärke; Sveriges kommunikatörer;

    Sammanfattning : This study investigates the extent to which Swedish communications professionals are prepared to use neuromarketing as a market research method. Neuromarketing applies technologies such as magnetic resonance imaging to study the brain's responses to marketing stimuli and is considered capable of obtaining ‘hidden information’ stored in individuals' brains, which traditional market research methods cannot provide. LÄS MER

  4. 14. From Clicks to Bricks – The Impact on Brand Resonance

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kathleen Bier; Katrin Katana; Janina Stara; [2017]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital - En kvantitativ studie om modevarumärken online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Carlsson; Amanda Larsson; Leyla Larsson Sala; [2013]
    Nyckelord :Brand Equity; Trust; Fashion; Online; Brand Resonance Pyramid; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital – en kvantitativ studie om modevarumärken online. Seminariedatum 2013-01-17 Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare Kristina Carlsson, Amanda Larsson & Leyla Larsson Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Tillit, Mode, Online, Brand Resonance Pyramid. LÄS MER