Sökning: "Brand Resonance"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Brand Resonance.
11. Efficient Estimation of Decaying Sinusoids with Application in NMR Spectroscopy
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : In this thesis, the Wideband Sparse Exponential Mode Analysis (WSEMA) estimator is introduced. It combines two recently developed techniques, the wideband dictionary and the Sparse Exponential Mode Analysis (SEMA) to make for an efficient estimator. LÄS MER
12. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER
13. Ohjärna neuromarketing : En kvantitativ studie om svenska kommunikatörers inställning till neuromarketing som innovation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study investigates the extent to which Swedish communications professionals are prepared to use neuromarketing as a market research method. Neuromarketing applies technologies such as magnetic resonance imaging to study the brain's responses to marketing stimuli and is considered capable of obtaining ‘hidden information’ stored in individuals' brains, which traditional market research methods cannot provide. LÄS MER
14. From Clicks to Bricks – The Impact on Brand Resonance
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
15. Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital - En kvantitativ studie om modevarumärken online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel Tillitsaspektens roll vid skapandet av varumärkeskapital – en kvantitativ studie om modevarumärken online. Seminariedatum 2013-01-17 Kurs FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare Kristina Carlsson, Amanda Larsson & Leyla Larsson Handledare Clara Gustafsson Nyckelord Varumärkeskapital, Tillit, Mode, Online, Brand Resonance Pyramid. LÄS MER