Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Kids’ Club En programteori
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att skapa en programteori för stödprogrammet Kids’ Club och presentera denna i en enkel logisk modell. Studiens frågeställningar är: Vad är det stödprogrammet, i manualerna och tidigare studier, sägs behandla? Vilka antaganden vilar stödprogrammet på? Vad i stödprogrammet är det som sägs bidra till förändring? Vilka är de förväntade resultaten och effekterna av stödprogrammet? För att besvara frågorna och uppfylla studiens syfte har det empiriska materialet i form av tidigare studier och manualer för programmet analyserats utifrån en kvalitativ textanalytisk ansats. LÄS MER
2. Barnlitteratur i förskolan : - en möjlighet till kunskapsutveckling?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL); Linnéuniversitetet/Institutionen för språk och litteratur, SOLSammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka hur förskolepersonalen på ett antal förskolor i ett mindre samhälle i södra Sverige, med barn mellan ett och fyra år, arbetar med barnlitteratur i ett kunskapsutvecklande syfte. Vårt arbete tar sin utgångspunkt i Ulla Damber, Jan Nilsson och Camilla Ohlssons bok Litteraturläsning i förskolan (2013). LÄS MER
3. Barnlitteratur i förskolan : -en möjlighet till kunskapsutveckling?
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka hur förskolepersonalen på ett antal förskolor i ett mindre samhälle i södra Sverige, med barn mellan ett och fyra år, arbetar med barnlitteratur i ett kunskapsutvecklande syfte. Vårt arbete tar sin utgångspunkt i Ulla Damber, Jan Nilsson och Camilla Ohlssons bok Litteraturläsning i förskolan (2013). LÄS MER