Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kids’ Club En programteori

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Camilla Erlandsson Lindqvist; [2016]
    Nyckelord :barn; våld; Kids’ Club; Preschool Kids’ Club; programteori;

    Sammanfattning :  Syftet med föreliggande studie är att skapa en programteori för stödprogrammet Kids’ Club och presentera denna i en enkel logisk modell. Studiens frågeställningar är: Vad är det stödprogrammet, i manualerna och tidigare studier, sägs behandla? Vilka antaganden vilar stödprogrammet på? Vad i stödprogrammet är det som sägs bidra till förändring? Vilka är de förväntade resultaten och effekterna av stödprogrammet? För att besvara frågorna och uppfylla studiens syfte har det empiriska materialet i form av tidigare studier och manualer för programmet analyserats utifrån en kvalitativ textanalytisk ansats. LÄS MER

  2. 2. Barnlitteratur i förskolan : - en möjlighet till kunskapsutveckling?

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL); Linnéuniversitetet/Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Marie Erlandsson; Annika Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Barnlitteratur; förskola; kunskapsutveckling; Lpfö 98;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka hur förskolepersonalen på ett antal förskolor i ett mindre samhälle i södra Sverige, med barn mellan ett och fyra år, arbetar med barnlitteratur i ett kunskapsutvecklande syfte. Vårt arbete tar sin utgångspunkt i Ulla Damber, Jan Nilsson och Camilla Ohlssons bok Litteraturläsning i förskolan (2013). LÄS MER

  3. 3. Barnlitteratur i förskolan : -en möjlighet till kunskapsutveckling?

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Annika Karlsson; Erlandsson Marie; [2014]
    Nyckelord :Barnlitteratur; förskola; kunskapsutveckling; Lpfö 98;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka hur förskolepersonalen på ett antal förskolor i ett mindre samhälle i södra Sverige, med barn mellan ett och fyra år, arbetar med barnlitteratur i ett kunskapsutvecklande syfte. Vårt arbete tar sin utgångspunkt i Ulla Damber, Jan Nilsson och Camilla Ohlssons bok Litteraturläsning i förskolan (2013). LÄS MER