Sökning: "Chief Marketing Officer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Chief Marketing Officer.

  1. 1. Finding and Defining the Chief Marketing Officer in the Organization

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jacob Tegnér; Madeleine Magnusson; [2013]
    Nyckelord :Chief Marketing Officer; CMO; Marketing Organization; Market Orientation;

    Sammanfattning : The environment today is characterized by accelerating change in the marketplace and customers are becoming more and more empowered and demanding. To meet these needs organizations have to become more market oriented and work with the customer to create value. LÄS MER

  2. 2. Advertising, Internet Based Networking Websites (IBNWs) and New Ventures

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Carlos Jara; Terence Wayburne; [2012]
    Nyckelord :Business Development; Advertising; Social Networks; Facebook; Entrerpeneurship; Desarrollo de Negocios; Publicidad; Redes Sociales; Facebook; Emprendimiento;

    Sammanfattning : With the explosion of technology we are finding that our methods of communication are  changing rapidly year to year. The way that we interact with each other from personal  levels to more formal business is all being affected. LÄS MER

  3. 3. Chief Executive Officer’s (CEO’s) Educational Background and Firm Performance : An empirical study on Manufacturing and IT listed firms in the Stockholm Stock Exchange

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Hosea Ayaba Ofe; [2012]
    Nyckelord :CEO; Educational Background; Firm Performance; Educational level;

    Sammanfattning : In this thesis I examine the impact of the educational background of Chief Executive Officers (CEOs) on firm performance of listed firms in the Stockholm stock exchange. This area of research is important given that researchers in the area of behavioral finance and in management argue that CEO characteristics such as educational orientation, age and functional background influence the way business problems are perceived and the decision making process. LÄS MER

  4. 4. A comparison between an Australian and a Swedish company's internationalization process, within the food sector

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Paulina Haglund; Sanna Ekborg; [2011]
    Nyckelord :Internationalization process; Swedish and Australian company within the food sector; Gourmet Garden; Örneborgs Delikatesser; market choice; entry modes; proactive reactive behaviour;

    Sammanfattning : Summary Title of the thesis: A comparison between an Australian and a Swedish company's internationalization process, within the food sector. Seminar date: 2011-10-12 Course/subject: International marketing, master thesis 15hp Authors: Sanna Ekborg, Paulina Haglund Supervisor: Svante Andersson Keywords: Internationalization process, Swedish and Australian company within the food sector, Gourmet Garden, Örneborgs Delikatesser, market choice,entry modes, reactive/proactive behaviour. LÄS MER

  5. 5. Hantering av sociala medier. : En studie om hur kommuner väljer att hantera sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Dejan Hrgic; [2011]
    Nyckelord :Social media; Municipality; Guidelines; Policies; Brand Management; Marketing Communication.; Social Medier; Kommun; Riktlinjer; Policy; Varumärkeshantering; Marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : Befattningshavare av både stora och små organisationer har kommit till en punkt där det är viktigt att förstå vikten av sociala medier och ställa frågan, hur? och inte om? de ska möta sina kunder på denna nya arena. Sociala medier är fortfarande något väldigt nytt för många, och har förhållandevis få regler och rutiner för hur organisationer ska hantera det på bästa sätt. LÄS MER