Sökning: "Christian II"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden Christian II.

  1. 6. Euro-Islamic identity?: An example of hybrid identities in contemporary Europe

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Payam Ghiaci; [2016-09-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In-mass presence of Muslims in Europe dates back several decades ago, after Second World War; a presence which has been intricate since the beginning. After many years, Europe-born generations of Muslim immigrants are yet facing the very same question as their parents: How to identify themselves in Christian/secular European societies; how to be neither submissive nor self-alienated as a Muslim in contemporary Europe. LÄS MER

  2. 7. Baselregelverkets påverkan på handlingsutrymmet : Hur chefer på svenska banker upplever förändringar i sitt handlingsutrymme

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Christian Madzarov; Lukas Nivhede; [2016]
    Nyckelord :managerial discretion; leadership; the Basel Accord; risk measurement; financial crisis; Managerial discretion; chefskap; Baselregelverket; riskmätning; finanskris;

    Sammanfattning : Baselregelverket är en samling råd och riktlinjer som har som mål att skapa finansiell stabilitet för banker världen över. Det finns i tre omfattningar och efter finanskrisen år 2008 påbörjades ett betydande reformarbete av Basel II efter att banker inte fångade upp riskerna i tillräckligt stor utsträckning. LÄS MER

  3. 8. Steering a Corporate Brand in the Automobile Industry to Differentiation: The Brand Personality Wheel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Wolte; Anna-Lena Georg; [2015]
    Nyckelord :Brand personality scale; corporate brands; brand personality; automobile industry; differentiation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Steering a Corporate Brand in the Automobile Industry to Differentiation: The Brand Personality Wheel Date of the Seminar: 02 June 2015 Course: BUSN 39. Degree project in global marketing Authors: Anna-Lena Georg and Fanny Wolte Advisor: Christian Koch Keywords: Brand personality scale, corporate brands, brand personality, automobile industry, differentiation. LÄS MER

  4. 9. The Great Moderation and the Great Recession - Macroeconomic Volatility in the United States, the United Kingdom, and Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Martin Rassl; Christian Siebert; [2015]
    Nyckelord :business cycle; volatility; structural change; Great Moderation; Great Recession;

    Sammanfattning : During the Great Recession between 2007 and 2009, the economies of the United States, the United Kingdom, and Sweden experienced increased levels of macroeconomic volatility. This same volatility had undergone a marked decrease in the United States and the United Kingdom beginning in the 1980s - a phenomenon known as the Great Moderation. LÄS MER

  5. 10. Obehörig vinst enligt Rom II-förordningen : En analys av den EU-rättsliga lagvalsregleringen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionen

    Författare :Christian Montell; [2013]
    Nyckelord :obehörig vinst; utomobligatoriska förpliktelser; lagval; EU; Rom II;

    Sammanfattning : .... LÄS MER