Sökning: "Cirkelmodellen och sfi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Cirkelmodellen och sfi.
1. Genrepedagogiken och cirkelmodellen i SFI-undervisning : Ett lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och beskriva hur och med vilka syften genrepedagogik, och i synnerhet cirkelmodellen, används av lärare vid undervisning av lågutbildade SFI-elever. För att få svar på frågeställningarna används en kvalitativ forskningsmetod med semistrukturerade intervjuer till ett antal lärare som datainsamlingsmetod. LÄS MER
2. Cirkelmodellen som metod för SFI-undervisning på en C-kurs : En kvalitativ studie om en lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, som undervisningsmetod på SFI C-kurs, studieväg 2
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråkSammanfattning : Att undersöka en SFI-lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, cirkelmodellen som undervisningsmetod på SFI C-kurs, för elever som studerar på studieväg 2 är denna uppsatssyfte. Frågeställningar som studien söker svar på är lärarens arbete med fas 1 och 2 på studieväg 2, hur läraren upplever cirkelmodellen som metod för individanpassad undervisning och vad anser läraren vara utmaningarna vid användning av cirkelmodellen på denna studieväg. LÄS MER
3. Samma mål men olika vägar - tradition och förnyelse i andraspråksundervisning
Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I föreliggagande uppsats undersöks hur språksyn lyser igenom undervisningen i svenska som andraspråk i två nya upplägg i den kommunala skolan. Båda skolformerna är startgrupper för nyanlända invandrare och kallas vanligtvis för Sfi (svenska för invandrare) och IMSPR (Individuella programmet, språkintroduktion). LÄS MER
4. Forskning och nya läromedel : en analys av SFI-boken LÄS! Kurs B och C
L2-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Den senaste forskningen inom svenska som andraspråk förespråkar genrepedagogik, för att eleverna bättre ska förstå vad språket gör för arbete åt oss, beroende på val av genre. Detta skapar en större språklig medvetenhet hos eleverna. LÄS MER