Sökning: "Com hem"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Com hem.
1. Flippa - En stegpall : Dokumentation av processen att gå från idé till produkt, redo att gå till marknad
Kandidat-uppsats, Konstfack/IndustridesignSammanfattning : Svenskarnas konsumtion av inredning och möbler har ökat lavinartat de senaste åren. Från 2009 till 2019 ökade konsumtionen av möbler och hushållsartiklar, i Sverige, med 47 procent, vilket gör det till den mest expansiva konsumtionskategorin enligt Naturskyddsföreningen. LÄS MER
2. Explainable Reinforcement Learning for Gameplay
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : State-of-the-art Machine Learning (ML) algorithms show impressive results for a myriad of applications. However, they operate as a sort of a black box: the decisions taken are not human-understandable. LÄS MER
3. Effective communication on urban water conservation begins by understanding citizens' prerequisites for behavior change
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Climate change will likely cause future water crises in many parts of the world, making it crucial for humanity to adapt to a life in which sustainable water use behaviors are key. To achieve this, organizations managing drinking water need increased knowledge on how to communicate conservation messages that will lead to behavior changes. LÄS MER
4. Den operativa personalens strategiska roll - En kvalitativ fallstudie av strategisk informationsdelning på Com Hem
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hantering av kunskap och information är kritisk för att erhålla långsiktiga konkurrensfördelar och vissa menar att kunskap är den enskilt viktigaste strategiska resursen för organisatorisk framgång. Strategibildning och hanteringen av information och kunskap i organisationer är något som anses vara tätt förknippat med varandra och uppkomsten av strategi kan ske på olika hierarkiska nivåer av en organisation. LÄS MER
5. Lev ett grönt år med ICA och surfa Com Hem style : En kvalitativ studie om hur Com Hem och ICA förmedlar innehållet i TV-reklamen till TV-tittaren
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Television advertising has many different tasks. Some aims primarily to entertain while some companies use TV advertising to promote their brand and products. However, television advertising may be misleading. The message of the TV commercial konsekvent disappears with all the content in a TV commercial. LÄS MER