Sökning: "Data analytics"
Visar resultat 21 - 25 av 495 uppsatser innehållade orden Data analytics.
21. Data-driven decisions in Sports
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : In recent years, many sectors such as insurance, banking, retail, etc. have adopted Big Data architectures to boost their business activities. Such tools not only suppose a greater profit for thesecompanies but also allow them to gain a better understanding of their customers and their needs. LÄS MER
22. The emergence of Big Data and Auditors' Perception : A comparative study on India and Bangladesh
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Abstract: Title: The emergence of Big Data and Auditors' Perception (A comparative study on India and Bangladesh) Aim: The aim of the study is to explore and compare the perception of auditors in India and Bangladesh towards the implementation of big data analytics in audit. Method: In this study a qualitative method has been applied using semi-structured interviews. LÄS MER
23. Exploring Software Prototyping in the Sport Analytics Industry : Developing a Software Prototype for Analyzing Mobile EEG Sensor Data and Elite Shooter Activity
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : .... LÄS MER
24. Exploring Advanced Clustering Techniques for Business Descriptions : A Comparative Study and Analysis of DBSCAN, K-Means, and Hierarchical Clustering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : In this study, we introduce several approaches to analyze large volumes of business descriptions by applying machine learning clustering and classification algorithms. The goal is to efficiently classify these descriptions, reducing the search scope and allowing for better business insights and decision-making processes. LÄS MER
25. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER