Sökning: "Dota 2"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Dota 2.

  1. 1. Förutsäga spelresultat i Dota 2 med NLP och maskininlärningsalgoritmer

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Bálint Sándor; Ziping Wan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Esports has grown quickly in recent years, and the business has produced a ton of specifications-based data that is simple to obtain. Because of the aforementioned traits, data mining and deep learning techniques can be used to direct participants and create winning strategies. LÄS MER

  2. 2. Hur e-sportsproduktioner kan utveckla framtida flerkameraproduktion : En studie som undersöker hur e-sporten potentiellt kan influera framtidens Tv-produktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Calle Hjortzberg; Tristan van Lint; [2022]
    Nyckelord :E-sport; Flerkameraproduktion; Djupintervju; Augmentet Reality;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur e-sportens flerkameraproduktion potentiellt kan påverka utvecklingen inom framtidens flerkameraproduktion. E-sporten är en ständigt växande bransch och med det utvecklas dess produktioner snabbt med nya idéer och tekniker. LÄS MER

  3. 3. Using statistics and game knowledge to create better bots in Dota 2

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sebastian Viro; [2021]
    Nyckelord :Dota 2; MOBA; AI; strategy; bots; games.;

    Sammanfattning : Multiplayer online battle arena (MOBA) games and games in general offer developers opportunities to design and test AI to further push research within the area. MOBA is a genre that has seen an increase in popularity during recent years alongside a rapidly growing esports scene. LÄS MER

  4. 4. Developing a 5v5 Framework for DotA 2 Bot Competition

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kalle Lindqvist; Dennis Nilsson; [2020]
    Nyckelord :MOBA; Multiplayer online battle arena; Games; AI; 5v5 framework;

    Sammanfattning : Multiplayer online battle arena (MOBA) games have properties that make them suitable for research in artificial and computational intelligence. MOBA games are generally played team vs team meaning planning and organizing the team is one of the most important aspects. This makes it suitable for research in artificial intelligence agent cooperation. LÄS MER

  5. 5. DET RYSKA SPELSPRÅKET. En studie om rysk terminologi i Dota 2, dess uppbyggnad och inverkan på det ryska språket

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Daniel Österberg; [2019-06-10]
    Nyckelord :ryska; Dota; spelterminologi; spelöversättning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en lingvistisk överblick av den ryska terminologin i spelet Dota 2, dess uppbyggnad och ursprung, om man kan använda kunskapen för att översätta andra spel till ryska och om den kan påverka spelares språk utanför spelvärlden. Dessa frågor undersöks dels via en kvantitativ metod där en stor del av spelterminologin jämförs mellan engelska och ryska, och ett mindre utdrag jämförs med spelen Path of Exile och World of Warcraft. LÄS MER