Sökning: "E-Sports sponsorship"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden E-Sports sponsorship.

  1. 1. Exploring sponsorship perception in E-Sports tournaments : How do consumers perceive sponsorship, and what factors influence their perception?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lelia Yamina Belouadi; Güney Han; [2023]
    Nyckelord :E-Sports; sponsorship; E-Sports sponsorship; perception of sponsorship;

    Sammanfattning : Problem: This thesis addresses the rapid growth and increasing influence of E-Sports asa popular and competitive sport, along with the opportunities it offers for marketing andbrand promotion. Despite its popularity, there needs to be more knowledge andinformation about sponsorship in E-Sports and the dynamics of sponsor relationships withE-Sports consumers. LÄS MER

  2. 2. Är det tanken som räknas? - En kvantitativ studie om hur sponsorskapsmotiv och kongruensnivå påverkar sponsorskapsutfall inom e-sport

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Gustaf Baner; Christian Thorwid; [2015]
    Nyckelord :E-sport; Congruency; Sponsorship motives; Skepticism; Sponsorship effects;

    Sammanfattning : The e-sport industry has experienced enormous growth the recent years and is not showing any signs of stopping. This has led to the emergence of incongruent companies looking to reap the benefits of an emerging market. LÄS MER

  3. 3. Från spel till e-sport : Vilka faktorer påverkar att ett spel utvecklas till en e-sport?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Jonathan Norén; Daniel Fält; [2011]
    Nyckelord :E-sport; Competitive; Tournaments; Technology; Marketing; Culture; DreamHack Winter 2011; E-sport; Tävlingsinriktad; Turneringar; Teknologi; Marknadsföring; Kultur; DreamHack Vinter 2011;

    Sammanfattning : Uppsatsen kommer reflektera kring vad som gör ett spel till en e-sport med fokus på tre huvuddelar inom e-sport idag. Detta baseras på Klines, Peuters och Dyer-Withefords teori om Three Circuits of interactivity; Teknik, Marknadsföring och Kultur. Dessa tre delar utgör e-sport. LÄS MER