Sökning: "E-Sports sponsorship"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden E-Sports sponsorship.
1. Exploring sponsorship perception in E-Sports tournaments : How do consumers perceive sponsorship, and what factors influence their perception?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: This thesis addresses the rapid growth and increasing influence of E-Sports asa popular and competitive sport, along with the opportunities it offers for marketing andbrand promotion. Despite its popularity, there needs to be more knowledge andinformation about sponsorship in E-Sports and the dynamics of sponsor relationships withE-Sports consumers. LÄS MER
2. Är det tanken som räknas? - En kvantitativ studie om hur sponsorskapsmotiv och kongruensnivå påverkar sponsorskapsutfall inom e-sport
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The e-sport industry has experienced enormous growth the recent years and is not showing any signs of stopping. This has led to the emergence of incongruent companies looking to reap the benefits of an emerging market. LÄS MER
3. Från spel till e-sport : Vilka faktorer påverkar att ett spel utvecklas till en e-sport?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Uppsatsen kommer reflektera kring vad som gör ett spel till en e-sport med fokus på tre huvuddelar inom e-sport idag. Detta baseras på Klines, Peuters och Dyer-Withefords teori om Three Circuits of interactivity; Teknik, Marknadsföring och Kultur. Dessa tre delar utgör e-sport. LÄS MER