Sökning: "Elias Åkerlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elias Åkerlund.

  1. 1. Improved interface design for submitting student generated multiple choice questions : A comparison of three interfaces

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; [2022]
    Nyckelord :active learning; multiple choice question; student generated questions; user interface design; interface evaluation; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion; aktivt lärande; flervalsfrågor; studentgenererade frågor; användargränssnittsutformning; gränssnittsutvärdering; RiPPLE; PeerWise; MyCleverQuestion;

    Sammanfattning : Active learning has been suggested to be more effective than traditional learning in terms of exam results and time spent on the course material, making it an attractive alternative to the traditional lectures. One way of practicing active learning is through active learnersourcing, a method of learning that also generates material that contributes to further learning. LÄS MER

  2. 2. Heteronormativitet "by the book" : En studie om attraktion och sexuell läggning i skolans läromedel för engelska 5

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Åkerlund Elias; [2019]
    Nyckelord :attitydanalys; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : This study examines the representation of different forms of realizations of attraction as an expression of sexual orientation and attitudes in connection to these in two textbooks for the upper secondary school. A constructionistic view and critical discourse analysis create the theoretical basis for the study coupled with quantitative and qualitative methods to answer the research questions. LÄS MER

  3. 3. Undersökning av skillnader och likheter i användarvänlighetsproblem/styrkor för användargränssnitt av populära esporter inom populära genrer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elias Åkerlund; Johan Marbinah; [2019]
    Nyckelord :Användarvänlighet; Esport; Användargränssnitt; HUD; Spelklient; Matchsökning; FPS; MOBA; RTS; Videospel; ;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har esporter växt förvånansvärt mycket i popularitet. Fenomenet esport har lett till utvecklingen av en hel uppsjö olika genrer, som alla har sina distinkta problem hos deras användarvänlighet i dess olika gränssnitt [22]. LÄS MER