Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The Secret of Love: A Case of Lovemarks

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elnaz Esmailzadeh; Seda Meral; Hayriye Begüm Agilonu; [2010]
    Nyckelord :Lovemarks; Brand Relationship; Brand Love; Emotional Attachment; Emotional Branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Our aim is to provide a better understanding of the love that consumers have for their brands and which factors that have an essential role in order to be a loved brand. Methodology: We have chosen to use an iterative approach to our qualitative study. LÄS MER

  2. 2. Modekonsumtion och konsumentidentitet under en ekonomisk kris – en jämförelse mellan studenter och förvärvsarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marielle Stoltz; Jenny Carlsen; Elnaz Esmailzadeh; [2009]
    Nyckelord :Ekonomisk kris; Modekonsumtion; Konsumentidentitet; Studenter; Förvärvsarbetare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att ge en ökad förståelse för hur individers identiteter skapas och förändras med koppling till mode och modekonsumtion under en ekonomisk kris. Metod: Vi har valt att använda oss av en induktiv ansats för vår kvalitativa undersökning. LÄS MER