Sökning: "Konsumentidentitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Konsumentidentitet.

  1. 1. Delningsekonomi & kultur - En analys om hur ett kulturellt perspektiv kan kartlägga och bidra till att marknadsföra delningsekonomi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Sahlgren; Joel Alm; [2020-02-21]
    Nyckelord :Delningsekonomi; CCT; Marknadsföring; Klimat; Konsumentidentitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Den "starka" kvinnan i mode : en kvalitativ innehållsanalys av pressmeddelanden

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Linnea Tjörnevik; [2017]
    Nyckelord :feminism; postfeminism; tredje vågens feminism; den starka kvinnan; empowered; mode; kommodifiering; patriarkal hegemoni; femininitet;

    Sammanfattning : Studien som uppsatsen bygger på analyserar ett antal pressmeddelanden från danska och svenska modeveckorna under augusti 2016 samt januari 2017. Pressmeddelandena innehåller en explicit beskrivning av kvinnan som stark. LÄS MER

  3. 3. Kontroll, konflikt, kreativitet - Varumärkesberättelser på nya villkor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Cecilia Frankel; Linnéa Rinäs; [2013]
    Nyckelord :Samskapande; Berättelser; Konsumentidentitet; User Generated Content; User Generated Co-Branding; Varumärkesmening; Flexibla varumärken; Sociala Medier; Visual Narrative Art; Kånken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Med den digitala utvecklingen har varumärkesinnehavarens kontroll över vad som berättas om varumärket minskat. Vem som helst med uppkoppling till internet kan idag skapa och dela med sig av sin egen varumärkesberättelse. LÄS MER

  4. 4. Modekonsumtion och konsumentidentitet under en ekonomisk kris – en jämförelse mellan studenter och förvärvsarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marielle Stoltz; Jenny Carlsen; Elnaz Esmailzadeh; [2009]
    Nyckelord :Ekonomisk kris; Modekonsumtion; Konsumentidentitet; Studenter; Förvärvsarbetare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att ge en ökad förståelse för hur individers identiteter skapas och förändras med koppling till mode och modekonsumtion under en ekonomisk kris. Metod: Vi har valt att använda oss av en induktiv ansats för vår kvalitativa undersökning. LÄS MER

  5. 5. Lyxprodukter - drog eller nödvändighet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicklas Abrahamsson; Sofia Sellman; Camilla Berglund; [2008]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; varumärkesidentitet; konsumentidentitet; lyxsektorn; beroende; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna är uppsats är att undersöka i vilken grad en lyxprodukt kan påverka konsumentens identitet. Kan det gå så långt att behovet av att köpa lyxprodukter blir som en drog? Metod: Med primärdata bestående av intervjuer har vi använt oss av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER