Sökning: "Kånken"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Kånken.
1. En Universal Utstyrsel som Medborgarlön : Hur statliga kläder kan hjälpa till att lösa hållbarhetsproblemen i modeindustrin
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this project is to identify issues plaguing the fashion markets poor record of sustainability andprovide a solution. This is done by identifying the issues, why they happen, how they can be solved and what the solution should look like. LÄS MER
2. Min vän Kånken : En kvalitativ studie om identitetsskapnde genom exponering av varumärken på Instagram
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Today, individuals is faced with many choices about how they want to live their lives and which way they should go. Their own identity and self-expression have become important in the modern society. Individuals are offered many different methods for creating and expressing themselves and one of them is consumption of brands. LÄS MER
3. Min Kånken, en del av min stil: en etnografisk studie av Kånkenanvändarnas gestaltning av stilkulturen indie
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This dissertation has examined Fjällrävens backpack Kånken, and its interconnection with the individual's social identity, as well as the group affiliation to the style culture indie. The study has also treated Kånken and its expression of fashion in connection with the style culture indie. LÄS MER
4. En ovanligt hållbar konstruktion? : En kritisk analys över hur ideologi reproducerats i Kånkens produktbeskrivningar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna studie identifieras genom Williamsons (2002) reklamavkodningsteori hur varumärket Fjällräven reproducerar konsumentismens ideologi, genom att kommunicera sin populära ryggsäcksmodell Kånken, i tryckta reklammaterial i form av produktbeskrivningar från tre olika år (1979, 1994 och 2015). Studiens syfte är tvåfaldigt, delvis handlar det om att undersöka om reklamavkodningsteorin är relevant i att förklara hur ideologi reproduceras och också om den är applicerbar i en svensk kontext. LÄS MER
5. Kontroll, konflikt, kreativitet - Varumärkesberättelser på nya villkor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Med den digitala utvecklingen har varumärkesinnehavarens kontroll över vad som berättas om varumärket minskat. Vem som helst med uppkoppling till internet kan idag skapa och dela med sig av sin egen varumärkesberättelse. LÄS MER