Sökning: "Empathy gaps"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Empathy gaps.
11. Impact Bias och Empathy Gaps : - en studie om skillnader mellan känslor och preferenser.
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att försöka reda i litteraturen kring två välkända begrepp inom Affective Forecasting nämligen Impact Bias, som innebär att människor har en tendens att överskatta i vilken utsträckning de kommer att uppleva en viss känsla i en framtida situation än vad som senare visar sig vara fallet, och Empathy Gaps, som innebär att människor har en tendens att underskatta i vilken grad känslotillstånd kommer att påverka deras preferenser i en framtida situation samt pröva dessa begrepp i en och samma enkätundersökning. Etthundra sextiotvå studenter, slumpvist uppdelade i två grupper, Känslogrupp och Preferensgrupp, deltog frivilligt i undersökningen. LÄS MER
12. Nursing students´knowledge and attitudes towards people with HIV/AIDS : a quantitative study at MIOT College of Nursing, India
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Background:It is today estimated that the number of people living with HIV/AIDS in India is 2.5 million. Recent research has shown that stigmatizing attitudes against people living with HIV/AIDS is still present among health care personnel and nursing students. LÄS MER
13. Service quality of Thai travel agency, Thailand Resor AB, in Sweden
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : The customers perceived all 5 SERVQUAL dimensions; tangibles, reliability, assurance, responstiveness, and empathy, pertaining service quality performance at low level when compared with their expectation. Thailand Resor AB should fulfill these 5 gaps and pay attention at assurance dimension concerning conveying trust and confidence because of the highest gap. LÄS MER
14. Service Quality of Thai Travel Agency, Thailand Resor AB, in Sweden
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling; Mälardalens högskola; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : The customers perceived all 5 SERVQUAL dimensions; tangibles, reliability, assurance, responstiveness, and empathy, pertaining service quality performance at low level when compared with their expectation. Thailand Resor AB should fulfill these 5 gaps and pay attention at assurance dimension concerning conveying trust and confidence because of the highest gap. LÄS MER