Sökning: "Employer branding Varumärkesimage"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Employer branding Varumärkesimage.

  1. 1. Is the office that important? : An investigation on how companies use their office to attract stakeholders

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Madeleine Bille; Niclas Pilwind; [2023]
    Nyckelord :Signaling theory; design; employer brand; brand credibility;

    Sammanfattning : Today, in a world after COVID-19 the office needs to have a different meaning for employees, the office has to compete with the comfort and flexibility of working from home. Therefore this thesis paper researched the topic of how the interior of an office can be used to signal different things to employees. LÄS MER

  2. 2. En skolas rykte - Innebörden av en varumärkesorientering i den svenska gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Casper Wahlström; Lisette Holmberg; Sanna Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Offentlig organisation.; Varumärkesrykte; Varumärkesidentitet; Employer branding Varumärkesimage; Utbildning; Branding; Gymnasieskola; Friskola; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en tid med hårdnande konkurrens, där utbudet ofta är större än efterfrågan, tvingas organisationer till effektivisering. Därav har vikten av att implementera ett starkt varumärke ökat, via denna kan kunden upplysas om produkt, kvalitet samt funktion. LÄS MER