Sökning: "Environmental friendliness"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden Environmental friendliness.

  1. 16. Utveckling av hopfällbar korg som hållbart alternativ till bärkassar : Ett skifte från förbrukning till återanvändning

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Emil Lindh; Carl-Victor Woggart; [2021]
    Nyckelord :carrier bags; consumables; sustainable development; reuse; bärkassar; förbrukningsartiklar; hållbarutveckling; återanvändning;

    Sammanfattning : Hållbarhet blir mer och mer aktuellt i samhället. Samtidigt hamnar tusentals plastartiklar i haven, stora mängder avfall genereras och produkter konsumeras. LÄS MER

  2. 17. ManagementPractical Aspects of Aqua Ammonia as Secondary Refrigerant in Ice Rinks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jacqueline Pierri; [2021]
    Nyckelord :Ice rink; secondary refrigerant; refrigeration; refrigerant management; secondary fluid; natural refrigerant; aqua ammonia;

    Sammanfattning : The transition from fluorinated gases to natural refrigerants could be key to reducing the impacts of climate change. Ice rinks are energy-intensive buildings, with large heating and cooling demands. The pumping power required to move the secondary refrigerant typically accounts for a sizable amount of the energy use of the refrigeration system. LÄS MER

  3. 18. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotta Ekebergh; Thai To; [2021]
    Nyckelord :Wine; Intention To Buy ITB ; Willingness To Pay WTP ; Organic; Label; Packaging;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER

  4. 19. Going green across borders : A study on the impact of green marketing on the internationalization of SMEs

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Raphael Brunner; Soraya Norouzi; [2021]
    Nyckelord :Green Marketing; Green Marketing Matrix; internationalization; SME; competitive advantage;

    Sammanfattning : In recent years, the aspects of sustainability and environmental friendliness have taken on an increasingly large role in our society and due to climate change and scarcity of resources, green technologies are growing. As the consequence, this ongoing trend has affected the business environment. LÄS MER

  5. 20. Jämförelse utav städmetoder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Pierre Hellström; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om att jämföra två städmetoder som utvärderas. Detta på uppdrag från Utbildning Gävle som hade i avsikt att jämföra UltraH2O som är en typ av avjoniserat vatten och konventionella städmetoder med varandra. LÄS MER