Sökning: "Externalizing behavior problems"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Externalizing behavior problems.

  1. 1. The Effectiveness of Child-Centered Play Therapy in reducing externalizing behavior problems and improving socio-emotional Functioning of Children : A Systematic Literature Review

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Mahsa Vazifehghelichi; [2023]
    Nyckelord :play therapy; child-centered play therapy; externalizing behavior problems; socio-emotional competencies;

    Sammanfattning : Externalizing behavior problems in children reflect negative actions toward the external environment and can have detrimental consequences for their academic, social, and mental well-being. These actions range from breaking the rules to exhibiting extremely disruptive and aggressive behaviors, and they frequently come with issues with social behavior and emotional control. LÄS MER

  2. 2. Fritidsvanor hos socialt utsatta barn

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för beteendevetenskap och socialt arbete

    Författare :Torbjörn Kalin; [2018]
    Nyckelord :child abuse; child neglect; organized leisure time activities; CTQ; SDQ; Övergrepp mot barn; försummelse av barn; strukturerade ledarledda fritidsaktiviteter; CTQ; SDQ;

    Sammanfattning : Strukturerade ledarledda fritidsaktiviteter, SLF, har ett starkt samband med positiva utfall i ett livslopp. Samtidigt är ostrukturerade fritidsaktiviteter starkt relaterade till negativa utfall i ett livslopp. LÄS MER

  3. 3. Examining sources of heterogeneity between studies of mental-health outcomes in children with experience of foster care – a meta-analytical approach

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för folkhälsovetenskap

    Författare :Henrik Karlsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Systematic reviews of the effect of foster care on mental-health outcomes have consistently indicated a zero-sum game, which makes it unclear whether the intervention is suitable for children in need of out-of-home placements. This thesis took on a meta-analytical approach to examine sources of heterogeneity between studies evaluating the effect of foster care on adaptive functioning, cognitive functioning, externalizing behavior, internalizing behavior, and total problems behavior. LÄS MER

  4. 4. Pedagogers roll för barn med utagerande beteendeproblem i förskolan - En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Sara Törner; [2016]
    Nyckelord :Brottsprevention; Tidiga insatser; Förskola; Pedagoger; Interaktion; Barn; Utagerande beteendeproblem; Utveckling;

    Sammanfattning : Tydliga kopplingar har länge kunnat göras mellan tidiga beteendeproblem och kriminella karriärer. Då tidiga insatser har visat sig vara långsiktigt lönsamma, har det brottsförebyggande arbetet ifrågasatts gällande vilka resurser som är aktuella. LÄS MER

  5. 5. PARENTING PROGRAMS AND CHILD PROBLEM SEVERITY : Are Group-based Parenting Programs to Prevent Child Problem Behaviors Equally Effective for Children with Clinical and Non-clinical Problem Levels?

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Frida Åström; [2014]
    Nyckelord :Parenting program; externalizing; problem behavior; ADHD; ODD; effectiveness study;

    Sammanfattning : The effectiveness of parenting programs in preventing child problem behaviors have been increasingly supported in the literature. However, studies revealed contradictory findings of how children with severe problem levels benefit from the programs. LÄS MER