Sökning: "Föreställningskartor"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade ordet Föreställningskartor.

  1. 6. Nu kan jag mycket mera : En liten studie i hur delar av Europeisk språkportfolio kan fungera som stöd för formativ bedömning i ämnet engelska, år 4.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Höög; [2014]
    Nyckelord :Formative assessment; European Language Portfolio; qualitative interviews; mind maps; Formativ bedömning; Europeisk språkportfolio; Språkbiografi; kvalitativa intervjuer; föreställningskartor;

    Sammanfattning : The aim of the study is to show how a selected part of the European Language Portfolio, ELP, can support the assessment process for teachers. All the checklists at level A1 and My Language Goals from the Language Biography, a part of the ELP, are implemented and communicated in teaching in a 4th grade class of students. LÄS MER

  2. 7. Vad är pedagogisk ledarskap? Rektorer i grundskola, med bakgrund som förskollärare eller fritidspedagog, ger innebörd och mening åt begreppet pedagogiskt ledarskap

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Susanne Sjöstrand-Lorenzatti; [2009-09-03]
    Nyckelord :pedagogiskt ledarskap; skolutveckling; erfarenhetslärande;

    Sammanfattning : I studien Lärares tankar om skolledare, Sjöstrand-Lorenzatti (2005) var slutsatsen att lärare ville ha tydliga pedagogiska ledare som verkade nära dem i det dagliga arbetet. Denna uppsats är en uppföljning på ovanstående arbete med den skillnaden att frågan nu ställdes till rektorer om deras syn på vad det innebär att vara pedagogiska ledare. LÄS MER

  3. 8. Har du roligt lilla vän? : En diskursiv undersökning om hur dramapedagoger uppfattar sin yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Flink; [2009]
    Nyckelord :Dramapedagogik; dramapedagog; diskurspsykologi yrkesidentitet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur dramapedagoger uppfattar och framställer sin yrkesroll. Undersökningen är kvalitativ och använder fenomenologi som vetenskapsteoretisk utgångspunkt. För att skaffa material har en workshop och en intervju genomförts, båda inspirerade av metoderna fokussamtal och föreställningskartor. LÄS MER