Sökning: "European Language Portfolio"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden European Language Portfolio.

  1. 1. Quantifying Generative AI's Influence on European Firm Valuation

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Kevin Selling; Viktor Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Productivity Improvement; Generative AI; Large Language Models; Corporate Valuation; Workforce Exposure;

    Sammanfattning : This paper employs a quantitative approach to evaluate the influence of generative AI workforce exposure on firm value in light of recent AI advancements. We focus on public large-cap companies headquartered in the European Union, analyzing their workforce exposure to these AI technologies. LÄS MER

  2. 2. Självbedömning av produktiva färdigheter i engelska i årskurs 4-5

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Christina Andersson; [2016-03-23]
    Nyckelord :Formativ bedömning; självbedömning; engelska; yngre elever; europeisk språkportfolio;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the use of self-assessment of the productive skills in English with younger students by using the European Language Portfolio material. It also aims to see how the students’ self-assessment looks relatively the teacher’s assessment of the students 'skills as well as students' opinions about self-assessment. LÄS MER

  3. 3. Conocimientos y actitudes acerca de las metas de la  metacognición en el aula de las lenguas extranjeras en una escuela sueca – Un estudio piloto

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Kirsten Maria Husung; [2015]
    Nyckelord :Foreign language teaching; metacognitive learning strategies; metacognition; autonomy; self-evaluation; European Language Portfolio; cognitive learning strategies; socio-effective learning strategies.; Enseñanza de las lenguas extranjeras; estrategias de aprendizaje metacognitivas; metacognición; autonomía; autoevaluación; Portafolio europeo de las lenguas; estrategias de aprendizaje cognitivas; estrategias de aprendizaje socio-afectivas.;

    Sammanfattning : Metacognition is one of the aims of the Swedish curricula in language teaching. This pilot study focuses on the implementation of this aim in a Swedish high-school. The teachers’ and the pupils’ attitudes towards the pupils’ metacognitive learning strategies and the reasons underpinning these attitudes are examined. LÄS MER

  4. 4. Nu kan jag mycket mera : En liten studie i hur delar av Europeisk språkportfolio kan fungera som stöd för formativ bedömning i ämnet engelska, år 4.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Höög; [2014]
    Nyckelord :Formative assessment; European Language Portfolio; qualitative interviews; mind maps; Formativ bedömning; Europeisk språkportfolio; Språkbiografi; kvalitativa intervjuer; föreställningskartor;

    Sammanfattning : The aim of the study is to show how a selected part of the European Language Portfolio, ELP, can support the assessment process for teachers. All the checklists at level A1 and My Language Goals from the Language Biography, a part of the ELP, are implemented and communicated in teaching in a 4th grade class of students. LÄS MER

  5. 5. Inkluderande engelskundervisning : En fallstudie av Autonomous Learning och Europeisk Språkportfolio som metod för inkludering av elever i svårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Madeleine Karström; [2013]
    Nyckelord :Autonomous Learning; andraspråksinlärning; elever i behov av stöd; engelska; Europeisk Språkportfolio; inkludering; nivågruppering;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien är att forskningen visar att elever i svårigheter utvecklas mest kunskapsmässigt och mår bäst socialt av att inkluderas i klassens undervisning. Trots detta finns det väldigt ofta en önskan att exkludera dessa elever eftersom många lärare inte anser sig klara elever med specialpedagogiska behov inom den ordinarie undervisningens ram. LÄS MER