Sökning: "Företagsperspektiv"

Visar resultat 21 - 25 av 310 uppsatser innehållade ordet Företagsperspektiv.

  1. 21. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Carlsson; Isabella Sahlgaard; [2022]
    Nyckelord :Sensory marketing; Fashion industry; Consumer experience; Physical stores; Sinnesmarknadsföring; Modebranschen; Konsumentupplevelser; Fysiska butiker;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER

  2. 22. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Hannah Rosdahl; Karin Svensson; [2022]
    Nyckelord :Complaint management; customer complaints; complaints; reclaim; employee team; internal recovery; Klagomålshantering; kundklagomål; klagomål; reklamation; medarbetarteam; intern återhämtning;

    Sammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER

  3. 23. Vägen till e-lojalitet : En studie om hur e-handelsföretag arbetar med individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Wallman; Elina Wallén; [2022]
    Nyckelord :E-handel; e-lojalitet; företagsperspektiv; individanpassad marknadsföring; konsumenters inställning;

    Sammanfattning : Möjligheten att samla in stora mängder data för att sedan individanpassa sin marknadsföring kan ha stora fördelar för e-handelsföretag. Det finns även olika faktorer som kan påverka om konsumenter antingen får en positiv eller negativ inställning till marknadsföringen. LÄS MER

  4. 24. Framgångsfaktorer och hinder för små företag vid utveckling av en hållbar innovation: utifrån ett kund och företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Amanda Utterberg; Alena Zolotareva; [2022]
    Nyckelord :Innovation; NPD; Stage-gate; Hinder; Framgångsfaktorer; Hållbarhet; Små företag SME ;

    Sammanfattning : Bakgrund: En stor del av Sveriges företag är idag små företag och allt fler kunder efterfrågar hållbara innovationer. Dock saknas det forskning gällande just småföretag och hållbarhet inom ny produktutveckling (NPD). LÄS MER

  5. 25. Kvalitet på hållbarhetsrapporter ur ett praktiskt företagsperspektiv : Hållbarhetsansvarigas uppfattningar om kvalitet och dess påverkande faktorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Wessberg; Yvette von Oelreich; [2022]
    Nyckelord :GRI-ramverket; legitimitetsteori; impression management; resurser och hållbarhetsrapportering.;

    Sammanfattning : Hållbart företagande har blivit en grundpelare i dagens företagsamma Sverige. Företag redovisar en hållbarhetsrapport för att kommunicera ut sitt hållbara företagande till intressenterna. Den har blivit viktigare för företag att bry sig om för att möta omgivningens och intressenternas förväntningar. LÄS MER