Sökning: "Företagsperspektiv"
Visar resultat 21 - 25 av 310 uppsatser innehållade ordet Företagsperspektiv.
21. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER
22. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
23. Vägen till e-lojalitet : En studie om hur e-handelsföretag arbetar med individanpassad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Möjligheten att samla in stora mängder data för att sedan individanpassa sin marknadsföring kan ha stora fördelar för e-handelsföretag. Det finns även olika faktorer som kan påverka om konsumenter antingen får en positiv eller negativ inställning till marknadsföringen. LÄS MER
24. Framgångsfaktorer och hinder för små företag vid utveckling av en hållbar innovation: utifrån ett kund och företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Bakgrund: En stor del av Sveriges företag är idag små företag och allt fler kunder efterfrågar hållbara innovationer. Dock saknas det forskning gällande just småföretag och hållbarhet inom ny produktutveckling (NPD). LÄS MER
25. Kvalitet på hållbarhetsrapporter ur ett praktiskt företagsperspektiv : Hållbarhetsansvarigas uppfattningar om kvalitet och dess påverkande faktorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbart företagande har blivit en grundpelare i dagens företagsamma Sverige. Företag redovisar en hållbarhetsrapport för att kommunicera ut sitt hållbara företagande till intressenterna. Den har blivit viktigare för företag att bry sig om för att möta omgivningens och intressenternas förväntningar. LÄS MER