Sökning: "Företagsperspektiv"

Visar resultat 6 - 10 av 310 uppsatser innehållade ordet Företagsperspektiv.

  1. 6. Inomhusodling av microgreens i urban miljö - ur ett företags- och hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Josefina Andersson; Wilma Holmén; [2023]
    Nyckelord :microgreens; indoor farming; business perspective; sustainability; resource usage; economy; local grown food; food security; microgreens; inomhusodling; företagsperspektiv; hållbarhet; resursanvändning; ekonomi; lokala råvaror; tryggad livsmedelsförsörjning;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka inomhusodlingen av microgreens ur ett hållbarhetsperspektiv med anledning av att matförsörjningen står inför stora utmaningar. Detta gjordes i förhållande till resursanvändning, ekonomisk hållbarhet ur ett företagsperspektiv samt till vilka möjligheter och hinder microgreensodlingar har för att öka tillgången på lokala råvaror. LÄS MER

  2. 7. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sebastian Ruotsalainen; Rikard Westman; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; sports sponsorship; value offer; corporate sponsors; partners; sponsorship relations; exchange; corporate objectives; personal preferences; social benefits; Sponsring; idrottssponsring; värdeerbjudande; företagssponsorer; samarbetspartners; sponsorrelationer; utbyte; företagsmål; personliga preferenser; samhällsnytta;

    Sammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER

  3. 8. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Erik Saeys; Melissa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; corona pandemic; consumer behavior; retail food; retail stores; pandemic; E-commerce; Covid-19; coronapandemin; konsumentbeteende; dagligvaruhandel; matvarubutiker; pandemi; onlinehandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER

  4. 9. Cloud provider comparison with a growing business perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Leonard Lindgren; Maxim Kvasov; [2023]
    Nyckelord :AWS; Heroku; Comparison; Infrastructure as code; Cost; Availability; AWS; Heroku; Jämförelse; Prestanda; Kostnad; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : As technology becomes increasingly embedded in our daily lives, the demand for computational power is on the rise. Sometimes, the necessary calculations can be performed within the device itself, but often, they need to be processed remotely. This is where the role of cloud providers comes into play, steadily growing to meet the demand. LÄS MER

  5. 10. Hållbarhetsredovisning utifrån ett internt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Emilsson; Anna Ljungkvist; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; internal sustainability work; structures and people; structuring theory; human agency; CSRD-directive; Hållbarhetsredovisning; internt hållbarhetsarbete; strukturer och människor; struktureringsteori; human agency; CSRD-direktiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhällets medvetenhet om klimathot har ökat det senaste decenniet, vilket medfört att fler företag både vill och måste redogöra för sitt ansvar, i och med nya lagkrav och direktiv om hållbarhetsrapporten. Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett internt verktyg som hjälper företag att samla in, analysera och kommunicera hållbarhetsinformation. LÄS MER