Sökning: "Josefina Andersson"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Josefina Andersson.
1. Inomhusodling av microgreens i urban miljö - ur ett företags- och hållbarhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka inomhusodlingen av microgreens ur ett hållbarhetsperspektiv med anledning av att matförsörjningen står inför stora utmaningar. Detta gjordes i förhållande till resursanvändning, ekonomisk hållbarhet ur ett företagsperspektiv samt till vilka möjligheter och hinder microgreensodlingar har för att öka tillgången på lokala råvaror. LÄS MER
2. "jag vill också vara med och skapa miljön" : en fenomenografisk studie om barns delaktighet i den pedagogiska inomhusmiljön
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Det känns som att det är dags nu : En kvalitativ studie om förskollärares inställning till och arbete med implementering av förändringar i Lpfö18 gällande digitalsering.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I den reviderade läroplanen för förskolan, Lpfö18 som började gälla 1 juli 2019, är uppdraget kring digitalisering förändrat och förstärkt. Denna studie syftar till att att undersöka förskollärares inställning till förändringarna i Lpfö18 angående digitalisering inklusive deras uppfattning om vad den skärpta framskrivningen rörande digitaliseringen inneburit för arbetet i olika åldersgrupper. LÄS MER
4. Vuxnas erfarenheter av fosterhemsplacering som barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of our research was to focus on children that were placed in foster care and from their experiences understand how that affected them in their adult life. The method of our choice for the report was a qualitative content analysis. LÄS MER
5. Drama groups: Stigma challenging and well-being of individuals living with HIV/AIDS in Uganda
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : The purpose of this narrative study was to describe the role and potentials of drama groups for enhancing and maintaining well-being for female drama group members living with HIV in Uganda. Six semi-structured interviews were carried out and analyzed through a thematic analysis. LÄS MER