Sökning: "Göran Fick"
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden Göran Fick.
16. Kan en debattartikel påverka? - en studie i hur elever påverkas av argumenterande text
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Uppsatsen behandlar om gymnasieelever påverkas av argument och argumenterande text. Syftet är att se om eleverna kan påverkas att ändra inställning helt eller delvis i en fråga efter att ha läst en argumenterande text. För att ta reda på detta genomfördes en enkätundersökning i en gymnasieklass på en skola i Västsverige. LÄS MER
17. Att lyftas eller inte lyftas - det är frågan?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Kunskapslyftet var den stora satsning som staten gjorde under åren1997-2002 på vuxnas lärande. Satsningen hade fyra viktiga målsättningar: • Minska arbetslösheten och förnya arbetsmarknadspolitiken • Utveckla och förnya vuxenutbildningen • Minska utbildningsklyftorna • Öka förutsättningarna för tillväxt Samtliga kommuner i Sverige deltog i Kunskapslyftet. LÄS MER
18. Nyföretagarens väg till relevant information : Behovsanalys inför utvecklingen av en kommunal näringslivsportal
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Svensk samhällsinformation har sedan slutet av 60-talet utvecklats från i huvudsak enkelriktad kommunikation mot att bli alltmer kundorienterad och dialoginriktad. I och med utvecklingen av modern informationsteknik har nya kanaler uppstått för spridningen av information. LÄS MER
19. Effektivare traktordemonstrationer : femtio lantbruksföretag svarar
L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : The background to this paper is the fact that many products are demonstrated to show the consumer value of the product. This is generally the fact when it comes to agricultural products, such as tractors. LÄS MER
20. Om dåtid för framtid: en studie av informationssatsningen "Levande historia"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Situation: "Levande historia" initierades 1997 av statsminister Göran Persson, som en reaktion på elevers okunskap om Förintelsen, samt upptrappad rasism och nynazism i samhället. Genom att sprida kunskap om Förintelsen och få igång en diskussion om värdegrundsfrågor, som demokrati och mänskliga rättigheter, skulle man hindra historien från att upprepas. LÄS MER