Sökning: "Grafisk"
Visar resultat 31 - 35 av 1035 uppsatser innehållade ordet Grafisk.
31. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER
32. Bildstöd - på vilka grunder? : Analys av några exempel på bildstöd i anpassad grundskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
33. Hem-automation förklimatet genom design
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur ux-design i appar kommunicerar energibesparing i hemmet. Det finns en uppsjö appar på den svenska marknaden vars ändamål är att skapa och styra ett smart hem. LÄS MER
34. Grafisk översikt för orderflöde i realtid
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : This thesis describes a project that aimed to create a digital tool for use at a company. The tool performs a useful function that had been requested for a while by both management and the proposed users. The tool shows orders to be packed at the warehouse. LÄS MER
35. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER