Sökning: "Greta Book"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Greta Book.
1. Det digitala litteraturläsandet : En kvalitativ studie av digital litteratur som ett verktyg i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studiens syfte äratt undersöka förskollärares erfarenheter och användning av digital litteratur som ett verktyg i förskolans verksamhet. Den teoretiska utgångspunkten för studien är det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
2. Normala nazister En kvalitativ diskursanalys av sveriges två största morgontidningar angående två nynazistiska demonstrationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In october 2017 the almost institutionalized Book fair in Gothenburg decided to let the right wing magazine “Nya Tider” participate and spread its message during the event. At the same time, neonazis planned a demonstration and as a result, a lot of the authors participating in the book fair signed a petition as a protest against the decision. LÄS MER
3. Dalaprojektet 1956-1958 : Greta Renborgs bokpropaganda i bibliotekshistorisk belysning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The purpose of this thesis is to compile and analyze librarian Greta Renborg’s book propaganda in the Dalarna region of Sweden 1956–1958. The overall theoretical perspective is contextual, focusing on the concepts structure and actor. LÄS MER
4. En drömsaga. Material till en barnbok
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : My Exam work is about how to communicate with children. Reading for children is important and meaningful. They get connection with adults and inspiration to read and tell stories by there own. Therefore I created the draft to a children book. LÄS MER
5. Så använder jag boken : Fyra SO-lärares syn på - och användning av läroboken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Abstract This degree project focuses on the questions how teachers´ within the four socially oriented subjects’ history, geography, religion and social science use the textbook, and their attitudes towards textbooks. The method used in this project was interviews with teachers. LÄS MER