Sökning: "Gymnasiemarknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Gymnasiemarknadsföring.
1. KOMMUNICERA FÖR ATT ÖVERLEVA – En kvantitativ studie om gymnasieskolors kommunikation i syfte att rekrytera elever
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Examinator: Mathias Färdigh Sidantal: 65 (inklusive referenser och bilagor) Antal ord: 19 501 Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur gymnasieskolor i Sverige kommunicerar i syfte att rekrytera elever. Teori: Strategisk kommunikation (inklusive teorier om målgrupp, budskap och kanal) Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Enkätsvar från 289 gymnasieskolor i Sverige Resultat: Med strategisk kommunikation som teoretisk ram redovisas hur de undersökta svenska gymnasieskolorna arbetar med målgrupper samt vilka budskap och kanaler de använder. LÄS MER
2. Slaget om skolpengen En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Slaget om skolpengen – En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg Författare Anders Pålsson Kurs Interdisciplinärt examensarbete inom lärarprogrammet. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER
3. Att sälja svenska gymnasieutbildningar : En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : HÖGSKOLAN I KALMAR Humanvetenskapliga institutionen Arbetets art: C-uppsats, 15 högskolepoäng Lärarprogrammet Bildpedagogik och media 41- 60 p Titel: Att sälja svenska gymnasieutbildningar En kvalitativ studie av fyra skolledares tankar kring gymnasiemarknadsföring. Författare: Seth Lindholm Handledare: Lars Fager Abstract Undersökningen handlar om hur fyra skolledare från gymnasiet ser på sin marknadsföring. LÄS MER