Sökning: "How Swedish students learn English best"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden How Swedish students learn English best.

  1. 1. Strategien beim Erlernen neuer Wörter im Fach Deutsch : Ein Vergleich zwischen SchülerInnen der neunten Klasse sowie Kurs 4 im Gymnasium

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Meike Krüger; [2021]
    Nyckelord :German as a foreign language; 9th grade; learning strategies; questionnaire; upper secondary school; vocabulary learning; Deutsch als Fremdsprache; 9. Klasse; Lernstrategien; Kurs 4 Gymnasium; Umfrage; Vokabellernen;

    Sammanfattning : This essay is about vocabulary learning strategies in German as a foreign language among students in two primary schools and one upper secondary school in the south of Sweden. The students in the primary schools were in the 9 th grade (15-year-olds) and the other ones in a more advanced language course (17-year-olds). LÄS MER

  2. 2. What Are the Best Practices for Offering Instructor Formative Feedback on L2 Academic Writing?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aleksander Rudenko; Asia Hussein Ali; [2021]
    Nyckelord :Formative feedback; oral feedback; written feedback; second language learning; upper secondary school;

    Sammanfattning : The syllabus for English 5 through 7 in Sweden states that students should learn to understand and write different types of text, one being academic papers. Therefore, teachers are required to guide students in their academic writing process as they transition to formal written English. LÄS MER

  3. 3. Datorspel som lärmiljö av andraspråk : ett elevperspektiv på engelskinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Jens Sjöström; [2020]
    Nyckelord :Fritidsengelska; skolengelska; datorspel; sociokulturellt lärande; kunskapsglapp;

    Sammanfattning : Som ett av tre kärnämnen i grundskolan utgör engelska en stor del av undervisningen. Trots det blir engelskundervisningen allt för ofta formaliserad och tagen ur sitt sammanhang. Det leder till ett kunskapsglapp mellan fritidsengelska och skolengelska. LÄS MER

  4. 4. The Textbook - Servant or Master? : A Study of the Role of Textbooks in English Second Language Learning in Swedish High Schools

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :André Simu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Textbooks are considered an integral part of language teaching-learning. The aim of the present study is to investigate the relationship between textbooks and teachers as well as students. LÄS MER

  5. 5. So, what you’re saying is …? : A study of year 9 students’ attitudes towards and perceived knowledge of communicative competence

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Daniel Sandström; [2019]
    Nyckelord :communicative competence; second language learning; pragmatic awareness; teaching focus; learner perception; lower secondary school language teaching;

    Sammanfattning : Swedes’ proficiency in English is often high up in the world rankings among the countries in which English is an L2[1]. Learners of English are routinely tested in the Swedish school system, using standardized national tests to measure how well students are doing nationwide, whilst also providing teachers with sometimes essential assistance in grading students’ language skills. LÄS MER