Sökning: "IT-baserad distansundervisning"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden IT-baserad distansundervisning.

  1. 1. Digitala verktyg och IT-baserad distansundervisning på gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jonatan Grönhaug; Marwah Salama; Yasin Dalbudak; [2021]
    Nyckelord :Digital tools; IT-based distance learning; High school teachers; Learning platforms; Video communication services; Digitala verktyg; IT-baserad distansundervisning; Gymnasielärare; Lärplattformar; Videokommunikationstjänster;

    Sammanfattning : Frågan om digitala verktyg i undervisning har aktualiseras till följd av en övergång till IT-baserad distansundervisning. Det som studien ämnade att undersöka var hur lärare på gymnasiet anammar och hanterar nya verktyg på kort tid och hur väl anpassade verktygen är för deras situation och omständigheter som följd av övergången till IT-baserad distansundervisning under 2020 och 2021. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg och IT-baserad distansundervisning på gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jonatan Grönhaug; Marwah Salama; Yasin Dalbudak; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; IT-baserad distansundervisning; Gymnasielärare; Lärplattformar; Videokommunikationstjänster;

    Sammanfattning : Frågan om digitala verktyg i undervisning har aktualiseras till följd av en övergång till IT-baserad distansundervisning. Det som studien ämnade att undersöka var hur lärare på gymnasiet anammar och hanterar nya verktyg på kort tid och hur väl anpassade verktygen är för deras situation och omständigheter som följd av övergången till IT-baserad distansundervisning under 2020 och 2021. LÄS MER

  3. 3. Dialog och samspel i det elektroniska klassrummet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Christina Kjell; [2006]
    Nyckelord :Dialog och kommunikation; Distansundervisning; Internetbaserad undervisning; Kollaborativt lärande; Kooperativt lärande; PBL; Problembaserat lärande; Socialt samspel och lärande. ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Föreliggande studie syftar till att ur ett pedagogiskt undervisningsdidaktiskt perspektiv skapa en utökad förståelse för två studiegruppers dynamik och individens lärpotential inom IT-stödd distansundervisning via en elektronisk lärplattform. Grundläggande faktorer som belyses i studien avser interaktion, gruppdynamik och individens lärpotential, med tonvikt på dialog och kommunikation. LÄS MER