Sökning: "Ida Thorstensson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ida Thorstensson.

  1. 1. ”Nu är Halvan själv sopgubbe, eller renhållningsarbetare, som det egentligen heter” : En normkritisk analys av barnlitteratur

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Ida Thorstensson; [2023]
    Nyckelord :Children s literature; gender norm; feminist poststructuralism; norm criticism.; Barnlitteratur; genusnorm; feministisk poststrukturalism; normkritik;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur normer om kön och genus gestaltas i aktuell barnlitteratur. Metoden som användes var en kvalitativ innehållsanalys av tio barnböcker. Barnböckerna som analyserades var de mest lånade barnböckerna bland förskolorna i ett och samma landskap. LÄS MER

  2. 2. “Ååh, där öppnade sig paradisets portar.” : En kvalitativ intervjustudie av Storytelanvändares upplevelser och användning av ljudbokstjänsten

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Ida Gunnarsson; Caroline Thorstensson; [2021]
    Nyckelord :Ljudböcker; ljudbokstjänst; ljudbokslyssning; digitalt bibliotek; användarstudie;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to develop a deeper knowledge of a number of Storytel users’ experiences and use of the audiobook service. Furthermore, the study aims to analyze users' experiences and use of the audiobook service based on the concept of a digital library. LÄS MER

  3. 3. Den allsmäktige kunden : En kvalitativ studie om word-of-mouth, viral marknadsföring och viljan att dela med sig.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Ida Edvardsson; Sofia Thorstensson; [2013]
    Nyckelord :word-of-mouth; viral marketing; social media; online sharing; customer power; word-of-mouth; viral marknadsföring; sociala medier; delning online; kundens makt.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to clarify the connection between word-of-mouth and viral marketing, to identify properties of and strategic ways to implement viral marketing and to examine how a company can influence the customers’ perception of the brand in social media. This purpose served to answer our research question:  How can companies deliberately create viral marketing? To answer this question we based our study on a qualitative method where we conducted eight interviews with different people, all with experience in our research field. LÄS MER