Sökning: "Ikea som organisation"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Ikea som organisation.
1. Surveying inner source adoption in IKEA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Open source has lately been gaining more traction and recognition in the software industry. The practices are being implemented within various organisations through an approach known as inner source, which involves taking the principles and practices that have been proven effective in open source environments and applying them within an internal context. LÄS MER
2. Kunskapsöverföring vid kompetensutveckling - fungerar det? : En fallstudie om chefers erfarenheter av transfer vid IKEAs interna ledarskapsutbildning ILEAD
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Kunskapsöverföring är avgörande om en kompetensutvecklings-aktivitet är en nödvändig resurs för en organisation/företag. Tidigare forskning visar däremot att kunskap inte transfereras i den utsträckning som önskas. Till följd av detta är transfer-problem vanligt förekommande i sådana kontexter. LÄS MER
3. Konsekvenser av en stark värdegrund
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Organisationer kan reglera anställdas identiteter med hjälp av en värdegrund. När anställda känner en stark koppling till värdegrunden kan anställda identifiera sig med organisationen. LÄS MER
4. Lika barn lika bäst : En kvalitativ fallstudie av den interna kommunikationen på IKEA Sundsvalls intranät
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering: Idag har internkommunikation en viktig roll i en organisation, samtidigt är intranätet i sin tur en central del av den interna kommunikationen. Historiskt sett har majoriteten av forskningen kring intranät kretsat kring tekniska aspekter. LÄS MER
5. Facilitating Radical Collaboration in Open Innovation : A case study in collaboration with IKEA
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The increased customer demand for innovative and sustainable solutions implies that companies need to seek knowledge, and insights, beyond their traditional business models. This by opening up barriers and collaborating with other stakeholders. Using this approach is referred to in the literature as practicing open innovation. LÄS MER