Sökning: "Influencer-based companies"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Influencer-based companies.

  1. 1. ”Vi försöker vara mer än ett vanligt klädföretag” : En kvalitativ studie om influencergrundade företag och hur de använder sig av sociala- medieplattformar i relationsbyggande syfte

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Riddi Durrani; [2022]
    Nyckelord :Influencer-based companies; social interaction; affordance; heuristic evaluation; Influencergrundade företag; social interaktion; affordance; heuristisk utvärdering;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examinate how influencer-based companies use social-media platforms with the aim of understanding how these companies build relationships with customers through content and platform design. This has been studied with the help of a heuristic evaluation which has been complemented with the use of a content analysis. LÄS MER

  2. 2. Är influencers vampyrer? : En studie om influencer-baserad marknadsföring och brand recall.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Jansson; Christina Najm; [2018]
    Nyckelord :Brand recall; the vampire effect; source credibility; match-up hypothesis; influencers; time aspect; Brand recall; the vampire effect; source credibility model; match-up hypotesen; influencers; tidsaspekt;

    Sammanfattning : Titel: Är influencers vampyrer? En studie om influencer-baserad marknadsföring och brand recall. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Going Lean and Green on Your Mobile Machine : A Quantitative Marketing Placebo Effect Study on Eco-Labelled Technology

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Weronika Bojanowicz; Lina Mattsson; Heidi Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Consumer behaviour; marketing placebo effect; experiments; eco-labelling; environmental concern; consumer attitudes; technology; technology acceptance model;

    Sammanfattning : The environmental concern has become a well discussed topic within today’s society and as a result awareness of the impact human behaviour has on the environment is continuously increasing. This concern is something companies take advantage of when marketing, as for instance by promoting their products or services as eco-labelled. LÄS MER