Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Får jag vara med?” ”Nej!” : En kvalitativ studie om förskollärares attityder och arbete med förskolebarns utanförskap i lek och sociala aktiviteter.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Martina Didriksson; Aneta Raczynska; [2017]
    Nyckelord :utanförskap; förskollärarnas förhållningsätt; påverkansfaktorer; metoder; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare upplever varför förskolebarn hamnar utanför lek och sociala aktiviteter i förskolans barngrupper och undersöka vilka metoder de använder sig av för att motarbeta detta. Studien är en kvalitativ undersökning och den valda metoden är semistrukturerade intervjuer med åtta förskollärare från två olika förskolor. LÄS MER

  2. 2. Beslagshantering : En rapport om hanteringen av beslag i Sundsvalls närpolisområde

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Enheten för polisutbildning

    Författare :David Didriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag har skrivit en rapport om beslagshanteringen i Sundsvalls närpolisområde med inriktning på penningbeslag och beslag som ej är fastställda. När polisen tar ett beslag sker ett stort intrång i den personliga integriteten och det är därför ytterst viktigt att hanteringen av dessa beslag sköts på ett bra sätt. LÄS MER

  3. 3. Estetik och biologi : Hur fungerar integreringen i grunskolans tidigare år

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Sandra Didriksson; [2007]
    Nyckelord :Aesthetic integration; Biologic tutoring; Teacher; Younger years; rule document; Biologiundervisning; Estetisk integrering; Klasslärare; Yngre åldrar; Styrdokument;

    Sammanfattning : Sammanfattning Jag har i min studie undersökt om lärarna i grundskolans tidigare år använder sig av integrering av de estetiska ämnena bild och musik i sin naturorienterade undervisning och i sin biologiundervisning. Avgränsningen till bild och musik bottnade i att dessa ämnen inte kändes så komplicerade i integreringen. LÄS MER