Avancerad sökning

Hittade 1 uppsats som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Copingstrategier i Undervisning för Hållbar Utveckling : En kvalitativ studie av lärares utsagor

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik

    Författare :Jonna Thurberg; [2018]
    Nyckelord :education for sustainable development; ESD; coping strategies; emotions; primary school; undervisning för hållbar utveckling; lärande för hållbar utveckling; copingstrategier; lågstadiet; emotioner; känslor; miljöengagemang; samhällsorienterande ämnen; pragmatism;

    Sammanfattning : Sammanfattning Studiens syfte var att undersöka hur lärare i lågstadiet resonerade kring copingstrategier (hantering avemotioner) i förhållande till undervisning för hållbar utveckling. Förhoppningen var att detta emotionellaperspektiv på undervisningen skulle bidra till ökad förståelse för undervisning för hållbar utveckling och förcopingstrategiers eventuella potential att bidra i densamma. LÄS MER