Sökning: "Juntunen"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Juntunen.
1. Flexibilitetens paradox : En makt- och professionsteoretisk studie om grundlärare i fritidshems yrkesidentitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Synen på professionen grundlärare i fritidshem undersöks genom en kvantitativ undersökning där platsannonser med tjänster riktade mot lärare i fritidshem studeras. Vidare görs även en kvalitativ undersökning där rektorer intervjuas för att få ett skolledarperspektiv på fritidshemmet och lärarna som arbetar där. LÄS MER
2. Skiftarbete, en hälsorisk? Skiftarbetets inverkan på hälsan - En litteraturstudie
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. “Vi gör nog många saker som är rätt, men vi vet nog inte vilka saker som gör vad” : - En kvalitativ studie om polisers attityd kring forskning och evidensbaserade polisiära metoder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/KriminologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka polisanställdas attityd kring forskning och evidensbaserade polisiära metoder inom det brottsförebyggande arbetet. Vi genomförde semistrukturerade intervjuer med 9 poliser och analyserade dessa med en kvalitativ innehållsanalys. LÄS MER
4. (kahvi) Break With Tradition
Master-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : In this project I explore the consequences of inventing traditions and the empowering effects of textile making. By looking at Swedish textile history, Finnish coffee packages, a 91 year old woman and a 31 year old aspiring textile artist I come to the conclusion that trying to control history trough traditions can have dire consequences and I am left wanting a more inclusive approach. LÄS MER
5. Källsortering som handling utifrån Gal’perins teori : - en aktionsforskningsinspirerad studie i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att pröva Gal’perins teori som ett redskap för begreppsutvecklande undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning, detta med undervisning om källsortering som exempel. Våra frågeställningar var: 1. LÄS MER