Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Lokomotion i ett gyllene snitt : En observationsstudie av naturtrogna och uttryckslösa kroppsrörelser med en metod designad för naturalistisk karaktärsanimation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :John Danielsson; [2018]
    Nyckelord :Locomotion; Movement; Character animation; Golden ratio; Phi.; Locomotion; Rörelse; Karaktärsanimation; Gyllene snittet; Phi.;

    Sammanfattning : In aspiration to achieve naturalistic character animation, some difficulty does show up, both in 3D-CGI, 2D-CGI as in traditional handmade animation. The reason why difficulty appears in the task of achieving naturalism is for instance because of the simulated natural laws in the digital world which cannot affect the characters cinematic movement. LÄS MER

  2. 2. ANVÄNDNING AV KARAKTÄRSANIMATION SOM GUI : Och dess påverkan av immersion hos spelare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Lundqvist Lakso; [2018]
    Nyckelord :animation; GUI; dataspel; uppmärksamhet; immersion;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om spelares immersion påverkas positivt eller negativt då man ersätter traditionell GUI för uppdragsmarkörer med karaktärsanimation i RPGs. Detta gjordes genom att skapa två spelbara artefakter baserade på olika kriterium inom teorin om total immersion, en artefakt där karaktären pekades ut med traditionell GUI och en artefakt där karaktären försökte fånga deltagarens uppmärksamhet med hjälp av animation. LÄS MER

  3. 3. Syntetiserad karaktärsanimation : Hur syntetiserad animation kan användas inom karaktärsskapande

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Nathalie Nilsson; [2018]
    Nyckelord :animation; trovärdig karaktär; syntetisk karaktärsanimering; helkroppsanimation; icke-verbal kommunikation; LMA;

    Sammanfattning : Detta projekt har studerat hur syntetisk animation kan användas för att representera karaktäristiska drag hos barnbokskaraktärer. Fokus i projektet har varit att analysera tidigare karaktärsanimation från kända barnfilmer animerade i 3D, samt stop-motion och därefter skapa syntetiserad animation baserat på resultatet från analysen. LÄS MER

  4. 4. Gestförmedling av Animerad Karaktär : Problemlösning genom Instruktuva Gester

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Terése Falk; [2017]
    Nyckelord :Gränssnitt; Icke Spelbar Karaktär; Animation; Gestförmedling; Spatial Problemlösning;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur karaktärsanimationer kan användas som gränssnittsfunktion i både underhållande och lärande spel. Bakgrund behandlar gränssnittsdesign, karaktärsanimation i relation till instruktionsdesign samt förutsättningar för inlärning enligt kognitionsteori. LÄS MER

  5. 5. Överdrift i animation : Karaktärsanimation ur två  kameraperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Carl Stenmark; [2012]
    Nyckelord :Överdrift; Animation; kameravinklar; spel; ilska; animation;

    Sammanfattning : I animation för film kan regissören ändra kameravinkel för att en karaktärs känslor ska förmedlas på ett tydligt. i ett spel har ofta spelaren kontroll över kamerans position men kan i vissa fall inte ändra kameravinkeln. LÄS MER