Sökning: "Keywords: Collaborative Consumption"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Keywords: Collaborative Consumption.
1. Kollaborativ modekonsumtion : Vilken inverkan har fast fashion på konsumentens inställning till kläduthyrning?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag konsumeras en betydligt större mängd kläder än för ett decennium sedan, samtidigt som de inte används i samma utsträckning. Detta beteendemönster i samband med fast fashion-industrins upptakt resulterar i överkonsumtion, vilket fått omfattande konsekvenser för miljön. LÄS MER
2. Why rent if you can buy? : Exploring Drivers of Collaborative Consumption and Communication Strategies for Consumer Behavior Change
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Collaborative Consumption is an economic model wherein consumers gain access to goods without acquiring ownership, for example through sharing, trading, swapping, or renting (Belk, 2014). This approach is often viewed as a means to enhance resource efficiency and transform the economy in a sustainable way (Botsman, 2013). LÄS MER
3. Exploring Fast Fashion renting and its influence on Brand Equity - A comparative study between Sweden and Russia
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Keywords: Fast fashion, Sustainable consumption, Collaborative consumption, Renting, Brand Equity. Purpose of the thesis: This thesis aims to discover changes in Millennials' Brand perceptions towards renting in Fast fashion, having a cultural comparison perspective between Russia and Sweden. LÄS MER
4. Perception of consumers regarding the use of data in the sharing economy
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Abstract Title Perception of consumers regarding the use of data in the sharing economy. Authors Laval Maeva & Noiraut Alexian Level Bachelor thesis, 15 ECTS credit Supervisor Venilton Reinert Examiner Hélène Laurell Keywords sharing economy, Y generation, consumers’ perception, and data Background As link between consumption of collaborative economy and perception of data had not yet been investigated; a more indepth analysis of consumer perception of data use by companies is needed. LÄS MER
5. Framtidens konsumtion av digitala tjänster : En studie kring bruk av digitala tjänster på mobila enheter, baserat på ett Smart City-perspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att med hjälp av två vetenskapliga metoder, kvalitativa intervjuer och användardagböcker ta reda på hur användares mobila brukarvanor ser ut och vilka typer av tjänster kan de ligga till grund för baserat på ett Smart city-perspektiv. Arbetet kommer även att analysera och utveckla metodiken för fortsatta studier inom ämnet. LÄS MER