Sökning: "Konsumenters attityder."

Visar resultat 21 - 25 av 256 uppsatser innehållade orden Konsumenters attityder..

  1. 21. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 22. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 23. Den avgörande balansen i konsumenters vardag : En kvalitativ studie gällande faktorer som formar unga vuxnas attityder till personligt riktad marknadsföring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Filippa Jensen; Julia Rahm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den utveckling av teknologin som har dominerat de senaste årtionden har bidragit till ett ökat användande av internet samt sociala medier. Unga personer växer idag upp i en digitalt integrerad miljö. LÄS MER

  4. 24. Svenska konsumenters attityder till odlat kött : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Klara Boström; Sara Hedin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Livsmedelsproduktionen har en betydande negativ påverkan på klimatet där produktionen av kött står för den största delen av utsläppen. Den globala köttkonsumtionen har ökat kraftigt från 1960-talet och ser i nuläget ut att fortsätta öka. LÄS MER

  5. 25. Volvo Pentas framtida konsument En studie om konsumenters attityder mot och upplevelser av Volvo Penta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patricia Bengtsson; Ebba Lind; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER