Sökning: "Kreshnik Asllani"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kreshnik Asllani.

  1. 1. Speciallärarens samtalsuppdrag : En kvalitativ studie om specialpedagogisk handledning med ett matematikdidaktiskt innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Kreshnik Asllani; Angelica Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Specialpedagogisk handledning; speciallärare; matematikutveckling; samtalsformer; kvalificerad samtalspartner;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra mönster och påverkansfaktorer i specialpedagogisk handledning utförd av speciallärare mot matematikutveckling. Samverkan mellan speciallärare och lärare i matematik är en viktig förutsättning för matematikutveckling. LÄS MER

  2. 2. Hur ska vi stötta elever som visar särskild begåvning i matematik? : En kvantitativ studie om lärares uppfattningar av särskild begåvning och resurser i arbetet med matematiskt begåvade elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Kreshnik Asllani; Ronja Kindblad; [2017]
    Nyckelord :Begåvning; matematisk begåvning; resurs; samband;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare uppfattar särskild begåvning i matematik och vilka resurser de anser är viktiga i arbetet med matematiskt begåvade elever. Syftet är även att undersöka eventuella samband som finns mellan lärares uppfattningar och de resurser som anses vara viktiga. LÄS MER

  3. 3. ”Du kan, jag ser, jag vet att du klarar detta” : En studie om lärares bemötande av inaktiva elever och deras strategier för att öka det aktiva deltagandet i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Ronja Kindblad; Kreshnik Asllani; [2017]
    Nyckelord :hiding techniques; Aktivt deltagande; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare i grundskolans årskurs 4-6 bemöter elever som är ombytta, men inte deltar aktivt på lektionerna i idrott och hälsa. Syftet är även att undersöka hur lärare arbetar för att öka det aktiva deltagandet under lektionerna. LÄS MER