Sökning: "Kristina Göransson"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden Kristina Göransson.

  1. 16. Ges alla en ärlig chans att finna sin sångröst? - Om röstlägets betydelse i förskolans sångstund.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Kristina Bringeland; Erik Göransson; [2009]
    Nyckelord :Sång; Röstläge; Förskola;

    Sammanfattning : Syfte,I vår undersökning vill vi ta reda på om barn främjas av att sjunga i ett för barn anpassat röstläge, gentemot i ett röstlägeanpassat efter en vuxen persons förutsättningar.För att konkretisera vårt syfte har vi formulerat tre frågor:* främjas barns deltagande i sången av ett för dem anpassat röstläge?* Främjas barnens förmåga att följa en melodi i ett för dem anpassat röstläge?* Finner barn det mer lustfyllt att sjunga i en tonart anpassad efter deras röstläge?Vi undrar om ett för barn dåligt anpassat röstläge kan försvåra för barnen att finna sina sångröster och i förlängningenbidra till att de börjar betrakta sig som ickesångare när de växer upp. LÄS MER

  2. 17. Hur påverkar kulturella skillnader det professionella mötet mellan socialsekreterare och klient? - En studie ur socialsekreterarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Linnea Svensson; Lama Akkache; [2009]
    Nyckelord :Culture; Social workers; professional meeting; Immigrants; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Abstract Author: Lama Akkache and Linnea Svensson Title: The professional meeting between social worker and client [translated title] Supervisor: Kristina Göransson Assessor: The purpose of this study was to examine if and how cultural differences between the social worker and client may have an effect on the professional meeting. More specifically the aim was to find out if the client and the social worker better understand each other if they are coming from the same country and are members of the same culture and whether that result in a better outcome of the professional meeting. LÄS MER

  3. 18. Introduktion för lyckad integration. En studie om Lunds kommuns introduktionsprograms betydelse för integrationsprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Jasmina Pajic; Hanna Eklund; [2008]
    Nyckelord :Integration; introduction; newly arrived refugee.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Authors: Hanna Eklund & Jasmina Pajić Title: Introduction as a tool for successful integration. A study of how the introduction-programme of Lund municipality plays a role in the process of integration. LÄS MER

  4. 19. När ens enda vän är en gnom : En undersökning om i vad mån socialtjänsten uppfattar ungdomars datorspelsmissbruk som ett socialt problem och hur de i så fall arbetar med det

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Martin Olofsson; Olov Eriksson; [2008]
    Nyckelord :computer games addiction social problems social services dataspelsmissbruk dataspelsberoende sociala problem socialtjänst; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Authors: Olov Eriksson and Martin Olofsson Title: When your only friend is a gnome - A study of how social services think of computer game addiction as a social problem and how they treat it [translated title] Supervisor: Gunilla Lindén Assessor: Kristina Göransson The purpose of this essay is to find out if the social services think of computer game addiction as a social problem through a professional perspective. We also wanted to find out how they treated the problem. LÄS MER

  5. 20. Industriell marknadsföring – varumärkets betydelse för inköp inom byggbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Göransson; Kristina Härdelin; [2006]
    Nyckelord :inköp; business-to-business; nätverk; relationer; varumärken; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Då vi har funnit att en stor del av tidigare forskning kring varumärken fokuserar på konsumentmarknaden vill vi närmare undersöka varumärkets betydelse i en industriell kontext. Metod: Vi har genomfört en kvalitativ undersökning genom ostrukturerade och öppna intervjuer. LÄS MER