Sökning: "Kundansvar"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Kundansvar.

  1. 1. Sandviks potential för hållbar utveckling inom produktionen : En fallstudie om framtida utvecklingsmöjligheter gällande investeringsmöjligheter, certifieringsprocesser och målsättningar

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Cecilia Ryding; Kerim Hakim; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med projektet är att undersöka möjligheterna för Sandvik Materials Technology att utveckla arbetet med hållbarheten inom affärsområdets produktion. På grund av företagets storlek och globala utsträckning har företaget ett stort ansvar för att värna om miljön. LÄS MER

  2. 2. Hur ett mindre bemanningsföretag kan organisera försäljning – där fördelarna överväger nackdelarna

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helene Hernelind; Julia Hedberg; [2011-08-30]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; Bemanningsbranschen; Försäljning; Konsultchef; Personalansvar; Kundansvar; Organisation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Vägen till ökad merförsäljning

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Zanna Mårtensson; [2009]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om hur Agresso kan öka sin försäljning till befintliga kunder genom organisatoriska förändringar. Agresso AB tillhör Koncernen Unit4Agresso som tillverkar och säljer affärssystem samt tjänster kopplat till produkten. LÄS MER

  4. 4. Kritiska framgångsfaktorer vid implementering av beslutstöd : Rekommenderad ansvarsfördelning av kritiska framgångsfaktorer mellan konsult- och kundföretag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Örjan Henricsson; [2008]
    Nyckelord :beslutstöd; framgångsfaktorer; konsulter; kundföretag;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att identifiera och ansvarsfördela framgångsfaktorer mellan kundföretag och konsultföretag vid lyckosamma business intelligence (BI)-implementeringar i stora företag, dvs i företag med över 800 anställda. Inledningsvis skapas en modell med kritiska framgångsfaktorer utifrån beslutstödslitteratur. LÄS MER

  5. 5. Plattform för intern marknadsinformation, Banverkets Marknadsavdelning

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknik

    Författare :Cecilia Hagen-Nilsson; [2004]
    Nyckelord :järnväg; myndighet; kundansvar; kundorientering; järnvägsföretag; marknadsavdelning; information; arbetsrutin; intranät; kanal; benchmarking; marknadsprojekt;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är genomfört på uppdrag av kundansvariga på Banverkets Marknadsavdelning. Avdelningen ansvarar bland annat för samordning av marknadskontakter och avtalssystem rörande bannätets trafikering. LÄS MER