Sökning: "Kundnöjdhet restaurang"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kundnöjdhet restaurang.

  1. 1. Self-service technology i restaurangbranschen : Vilka faktorer påverkar attityder till, och tillfredsställelse med, self-service technology i casual dining-restauranger?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Grubbström Linn; Johannes Pers; [2018]
    Nyckelord :Self-service technology; SST; technology-based self-service; TBSS; self-service; restaurant; casual-dining;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framväxt har förändrat hur tjänster erbjuds på marknaden. Det blir allt vanligare att kunder interagerar med teknologi i servicemöten istället för med servicepersonal, en teknologi som benämns self-service technology (SST). LÄS MER

  2. 2. Lojalitet och kundnöjdhet : En fallstudie om hur hotellreceptionister arbetar med lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Louise Bergman; Dina Hatab; [2016]
    Nyckelord :loyalty program; customer satisfaction; customer retention; loyalty program; customer satisfaction; customer retention;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Vikten av Nöjda Kunder : Servicekvalitet & Kundnöjdhet i en konkurrens-utsatt bransch

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Niklas Eiserhall; Adam Gustafsson; [2013]
    Nyckelord :Servicekvalitet; Snabbmatskonsumtion; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Under 2000-talet verkar flera företag i en konkurrensutsatt miljö och vikten av begreppen kundnöjdhet och servicekvalitet har återigen aktualiserats. En av de branscher där kon-kurrensen tilltar är restaurangbranschen och olika konsumenter efterfrågar olika erbju-danden. LÄS MER

  4. 4. Hotellbranschen : Fördelaktig marknadsföring i dagens samhälle

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Henning Gräns; Ashkan Maghsoudlou; Jimmy Rodenfelt; [2013]
    Nyckelord :Hospitality; marketing; marketing mix; strategies; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring är ett viktigt verktyg att använda sig av för att locka konsumenter till att köpa hotellens produkter. Det finns ett antal olika sätt att åstadkomma detta. Syftet med uppsatsen var att undersöka olika marknadsföringssätt som kan vara gynnsamma inom dagens hotellverksamheter. LÄS MER

  5. 5. Inchekning på hotell : Serviceinteraktioner mellan personal och gäst

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademi

    Författare :Anna Wikberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningInledning: Hotellbranschen är en mycket rörlig och händelserik bransch. När en gästanländer till ett hotell är det lobbyn med reception som gästen möter först. Första fysiskakontaken gästen får med hotellpersonalen är i receptionen under incheckning. LÄS MER