Sökning: "Lärarskap"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet Lärarskap.

  1. 1. "Man kan inte rodda i det själv..." En kvalitativ studie om samarbete och ansvar för elevers matematiklärande i årskurs F-3.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :David Brunhage; [2023-08-07]
    Nyckelord :jurisdiktion; matematiksvårigheter; speciallärare; specialpedagog; samarbetskultur;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur klasslärare och specialresurser samarbetar kring elever i matematiksvårigheter inom årskurs F-3. Specialresurs används i texten som ett begrepp som inte gör skillnad på yrkesgrupperna speciallärare och specialpedagog. LÄS MER

  2. 2. Ways Mathematics Teacher Educators Influence Future Mathematics Teachers Understanding Learner's Cultural Diversity

    Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Gemma Frederiksen; [2023]
    Nyckelord :Cultural differentiation; cultural diversity; understanding learners cultural background;

    Sammanfattning : This study investigates the ways in which mathematics teacher educators (MTEs) influence future mathematics teachers' (FMT) understanding of learners’ cultural diversity. The rationale for cultural diversity is grounded in theories of culturally relevant pedagogy (CRP). LÄS MER

  3. 3. Aspects of PhD supervisory course design in Swedish Higher Education

    Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Christos Karampelias; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Teaching with manipulatives for university Mathematics.

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Patrick Browne; [2023]
    Nyckelord :education; mathematics;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how teachers are using manipulatives in mathematics at advanced undergraduate level in universities. This will also showcase their usefulness in the classroom. The research is conducted via oral interviews of four teachers in the area. LÄS MER

  5. 5. Learning the Lesson – A Comparative Analysis of Swedish and Chinese Strategies in Response to the COVID-19 Pandemic and Their Impact on International Student Flow

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för akademiskt lärarskap (CAKL)

    Författare :Olha Tretiachenko; [2023]
    Nyckelord :covid-19 Swedish strategies; covid-19 Chinese strategies; international student flow;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic outbreak in 2020 has brought many teaching and learning challenges into higher education, such as innovative learning technology issues, the quality of sudden remote studying, a significant drop in international student mobility, and the overall flow of international students, that made the learning environment uncertain. The pandemic outbreak has also brought an understanding that it is a collectively shared challenge. LÄS MER