Sökning: "Malin Skoog"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Malin Skoog.

  1. 6. Träning som smärtlindring, omvårdnadsåtgärder vid träning som behandling för patienter med knäartros

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Malin Holstad; Caroline Skoog; [2009]
    Nyckelord :fysisk aktivitet; knäartros; sjuksköterska; träning;

    Sammanfattning : Knäartros är ett globalt och vanligt förekommande problem som årligen kostar samhället enorma summor pengar och mycket lidande. Syftet med studien var att belysa sjuksköterskans omvårdnadsåtgärder relaterat till träning som behandling för att lindra smärta hos vuxna patienter med knäartros. LÄS MER

  2. 7. Den interiöra och psykosociala säljmiljöns påverkan på konsumenters upplevelse i butik

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Classon; Malin Skoog; [2008]
    Nyckelord :Upplevelserummet; interiöra miljön; psykosociala miljön; upplevelser; trivsel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva vilken påverkan konsumenter upplever att butiksmiljön har på deras upplevelse i klädesbutiker. Vilken del i butiksmiljön är det som skapar positiva respektive negativa upplevelser för konsumenterna? Metod: Kvalitativ metod med öppna gruppintervjuer, observationer samt frågeformulär via e-post. LÄS MER

  3. 8. I kommunikationens namn. En studie om systemteoretiskt förhållningssätt i förskolan.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Malin Osterloh; Josefine Fors; Johanna Skoog; [2008]
    Nyckelord :förskola; kommunikation; systemteoretiskt; system; ;

    Sammanfattning : SyfteStudiens syfte och huvudfråga är att se på hur arbetet utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt kan se ut iförskolan och vilket stöd vi kan finna i styrdokumenten.MetodStudien har utförts med en kvalitativ metod med intervjuer som undersökningsform. LÄS MER

  4. 9. Mona Lisa ler inte : en undersökning av gymnasial historieundervisnings fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Enheten för lärarutbildning

    Författare :Malin Danielsson; Ida Hult Skoog; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Arbetet utgår från hypotesen att kulturhistoria får litet utrymme i historieundervisningen på gymnasiet. Hypotesen grundas på tidigare observationer under vår lärarutbildning och speciellt vår verksamhetsförlagda utbildning (vfu). LÄS MER