Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Flerspråkiga barns meningsskapande i mötet med den digitala plattan : En kvalitativ fältstudie i förskolan

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Marie Abdalla; Amanda Thörn; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; analoga bilder; förskolebarn; flerspråkighet; tecken i lärande; meningserbjudande;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att studera hur barn i en interkulturell förskola använder multimodala sätt att kommunicera med digitala och analoga spel för att skapa mening. Mer ingående handlar det om att bidra med kunskap om hur tecken inom lärande kan visas genom hur barnen använder och omskapar analoga samt digitala material utifrån sina egna intressen. LÄS MER

  2. 2. Djinn & magi : Andeväsen och magiska ritualer inom islamisk tradition

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Yazan Al Abdalla; [2020]
    Nyckelord :Djinn; Iblis; Socialization; Sihr; Mageia; Magic; Conversation; Analysis; Multimodality; Intertextuality; Islam; Islamic; Babylon; Babil;

    Sammanfattning : Purpose: This study focuses on describing and explaining Djinn, Iblis and magic from an Islamic point of view. There are many stories that can be told but the author focuses on the parts of the stories that is known to the majority of Muslims. LÄS MER